מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התייחס הבוקר (חמישי) לדיווחים אודות פרטי הסכם ההסדרה מול חמאס ותקף את כוונת נתניהו וליברמן לקדם את המהלך.

"בהנחה שהמטרה היא ביטחון לישראל, יש להסדרה מול חמאס שני צדדים. הצד האחד, שאם ביטחון מוסדר באמצעים דיפלומטיים ולא במלחמה שגובה חיים, זאת תמיד מציאות טובה יותר. הצד השני הוא שעם נחשי צפע לא מאולפים לא עושים הסכמים, משום שברגע שיתאפשר להם - הם יכישו", ציין יוגב.

לדבריו, חמאס אינו מתכוון לקיים את ההסכם, "זאת האידאולוגיה שלו, זאת מטרתו. כל כוונתו בהסדרה להשיג זמן לעבור ממצב נחות, על מנת להתארגן לסבב הבא ללחימה ופגיעה בנו. על כן, לא נוכל להימנע במוקדם ובמאוחר להכריע את חמאס ולשוב ולשלוט ברצועת עזה".

יוגב מציין כי כוונתו ל"שליטת 'על' ביטחונית והומניטרית, דוגמת מבצע חומת מגן אותו ביצענו ביהודה ושומרון והשבנו לעצמנו את שליטת העל הביטחונית והומניטרית גם בשטחי A, שהפכו לקיני טרור כשמסרנו אותם לפלסטינים בהסכמי אוסלו. גם בהתייחס לאיומים מהצפון, בחשיבה נוספת, היה נכון להכריע את חמאס ולהשמיד את בכיריו ומפקדיו, במקביל לסיוע לשיקום הרצועה ומענה הומניטרי בסיסי לתושביה. מענה הומניטרי הוא גם צו הומניטרי וגם אינטרס ישראלי. כל פעולת שיקום מעבר לה, נכון שתותנה בהשבת החללים והשבויים, וללא זאת - לא יבוצע".

"שוב הוכח שאבו מאזן והרשות הפלסטינית הם רק אבן נגף ברצועת עזה וכל אשליה של גורמי שמאל בישראל בדבר מסירת רצועת עזה לידי הרשות היא משיחית, במובן השלילי והלא מציאותי. בשטחים האורבניים הערביים בעזה צריכים לשלוט מנהיגים ערביים מהרצועה ובשטחי ההתיישבות של גוש קטיף עוד תחזור ותיבנה גם ההתיישבות הזאת, ותהיה צוק איתן לשגשוג או ביטחון הרצועה כולה", הוסיף יוגב.