הדס מזרחי בבית המשפט הצבאי
הדס מזרחי בבית המשפט הצבאיצילום: חזקי ברוך

אלמנתו של סנ"צ ברוך מזרחי, הדס מזרחי, מגיבה לפרסום בערוץ 7 הערב (חמישי) לפיו בכלא עופר נבנה מטבח חדש ומשודרג עבור האסירים הביטחוניים.

"לצערנו הגדול הידיעה אינה מפתיעה או מדהימה. מדינת ישראל, באופן עקבי, מפנקת את המחבלים בכלא, נותנת להם אוכל לפי בחירתם והם מבשלים לעצמם. שידורי כדורגל של המונדיאל שהיו אמורים להיחסם נשארו פתוחים, סוהרות נאות מועברות לאגפי מחבלים והמדינה מוכנה לתת הכל בשביל שקט תעשייתי", אומרת הדס מזרחי.

היא מזכירה כי "בזמן שגורלו של גלעד שליט לא היה ידוע ולא ביקרו אותו מהצלב האדום, בזמן שגורלם של החיילים גולדין ושאול לא ידוע ואין פרט עליהם, בזמן שתנאי הכליאה של ישראלים השבויים בידי חמאס הם מהגרועים שיש, מדינת ישראל מפנקת את אלה שרצחו את אזרחיה. ועדות לבחינת תנאי כליאה קמות ונסגרות והמצב נשאר כשהיה".

"רוצחים נתעבים, אויבי המדינה, סוחטים תנאים בלתי מתקבלים על הדעת והגרוע מכל שלשר האחראי ולראש הממשלה לא אכפת. מבחינתם הכל לגיטימי - כל עוד שקט בכלא. למשפחות קשה עם הידיעה שרוצח יקירם נותר בחיים וקשה עוד יותר לדעת שהוא חי בכלא בתנאי מלון חמישה כוכבים. אנו דורשים להפסיק מייד את התנאים המשופרים ולהשוות את תנאי הכליאה של מחבלים רוצחים לאלה שבהם מוחזקים ישראלים בידי חמאס", סיכמה מזרחי.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר הגיב גם הוא לפרסום. "אני מאוד מקווה שמדובר בשיפוץ הכרחי ולא בשדרוג. בכוונתי לפנות לשר לביטחון פנים על מנת לברר את הסוגייה".

"לא ייתכן שמחבלים שפלים, רוצחים מתועבים, יזכו להטבות מופלגות ולשידרוגים בשעה ששולחיהם ממשיכים להחזיק בגופות חיילינו", דברי זוהר.