ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקהמשטרת ישראל (צילום סטילס: יונתן זינדל/פלאש 90)

מוחמד מחאמיד, שבנו אחמד ניסה אמש לדקור שוטר בעיר העתיקה בירושלים, אמר היום (שבת) כי לא הייתה הצדקה לחסל אותו זאת למרות שניסה לרצוח שוטר.

לטענת המשפחה מדובר בפגוע נפש שזה זמן ארוך סבל מדיכאון על רקע אהבה נכזבת.

ממועצת עיריית אום אל-פחם נמסר: "אנו מגנים את רצח הצעיר אחמד מחאמיד בדם קר בשערי מסגד אל אקצא". עוד נכתב בהודעה כי חברי מועצת העיר "מדגישים את הגינוי לרצח מהיר זה ומתפלאים על ההתנהגות הלא הגיונית וללא סיבה כיוון שהיה אפשר למנוע את המקרה העצוב הזה".

במשטרה מבהירים הערב (מוצאי שבת) מעל לכול ספק כי הירי במחבל שניסה לדקור אתמול שוטרים בכניסה להר הבית היה מוצדק ומתחייב מכל היבט שהוא. "אף אחד לא יכול לצפות מהשוטרים שיידעו שהמחבל שתוקף אותם בסכין לוקה בנפשו", אמר גורם בכיר במשטרה. יתרה מזאת, ממצאי התחקיר שנעשה עוד אמש מעלים שתגובת השוטרים הייתה טובה ומהירה – ובכך הם מנעו פגיעה בנפש.

שעות לאחר ניסיון הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, המשטרה פרסמה תיעוד של האירוע. בתיעוד ממצלמות האבטחה שקלטו את הרגעים הדרמטיים ניתן לראות את המחבל, תושב אום אל פחם בן 30, מגיע לעמדת המשטרה במקום, שולף סכין ומנסה לפגוע בשוטר. מיד לאחר מכן שוטר נוסף שהיה במקום ירה בו למוות.

במשטרה מסרו שסמוך לשעה 17:30 יצא החשוד משטח הר הבית ולאחר מטרים ספורים נתקל בשוטרים שהוצב בעמדת המשטרה ברחוב הגיא. לפתע הוא שלף סכין וניסה לדקור אחד מהם.

לאחר מאבק בין השוטרים לחשוד, שוטר אחר שהיה במקום ירה בו והרג אותו. לא היו נפגעים בקרב השוטרים או האזרחים שהיו באזור, אך שתי נשים לקו בחרדה.