ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

התמונות של מנהיג תנועת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, עומד עם זר פרחים לצד הקבר של מבצעי הטבח באולימפיאדת מינכן 1972 ממשיכות לעורר סערה ולגרור תגובות זועמות.

הפרופסור שאול לדני, שייצג את ישראל בתחרות ההליכה באולימפידאה במינכן, סיפר בראיון ל"דיילי טלגרף" הבריטי כי הוא "נסער מאוד" מהתמונות והוסיף כי "אין לו ספק שקורבין הוא אנטישמי".

בראיון לעיתון הבריטי אמר לדני כי "קורבין יודע כי כעת הוא אינו יכול לבטא את עצמו בגלוי לחלוטין מאחר הוא עלול לאבד כמה מהבוחרים שלו. אני לא מכיר אותו אישית, אבל ממה שקראתי ושמעתי אין לי ספק שהוא אנטישמי. הוא צריך להיעלם מהזירה הפוליטית ואני מקווה שזה יקרה".

דובר מטעם מפלגת הלייבור הכחיש כי מנהיג התנועה הציב זר על קבר הרוצחים, חברי ארגון "ספטמבר השחור", בבית הקברות בטוניס בשנת 2014. "ג'רמי קורבין ביקר בבית העלמין הפלסטיני בטוניס כדי לתמוך בזכויות הפלסטינים ולכבד את זכרם של קורבנות תקיפה אווירית בלתי חוקית בשנת 1985 במפקדת אש"ף, רבים מהם אזרחים.

ג'רמי לא כיבד את אלו שהיו קשורים לכאורה לארגון ספטמבר השחור או הטבח במינכן 1972. הוא כמובן מגנה את המתקפה הנוראה הזו, כפי שהוא עושה כלפי המתקפה האווירית בשנת 1985 בטוניס", אמר דובר תנועת הלייבור הבריטית.