נתניהו ויעלון
נתניהו ויעלוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, מכין בימים אלה את הקרקע לקראת הבחירות הבאות.

לדבריו, הוא מתכוון לרוץ בראשות רשימה עצמאית ועל אף שהסקרים לא מנבאים לו הצלחה יתרה הוא משוכנע בצדקת דרכו.

בריאיון לאולפן שישי הוא יוצא במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מספר על תהליכים מדאיגים לכאורה בסביבתו וחושף גילוי מפתיע סביב סערת יאיר גולן.

"יש שלוש אליטות שנתניהו סימן שצריך לפגוע בהן, כי הן לא מאפשרות לשלוט: התקשורת, בית המשפט העליון בעיקר ומשרתי הציבור וגם האליטה הביטחונית", האשים יעלון. לדבריו, נתניהו אחראי לתהליך "ארדואניזציה" שמתרחש בשנים האחרונות בישראל. "לצורך העניין, כל גורם שאמור להיות איזונים ובלמים בדמוקרטיה הופכים אותו לגורם שלא מאפשר למשול - זאת הסכנה הפנימית הגדולה".

יעלון גם מאשים את נתניהו בכך שהוא ממנה את אנשיו על פי נאמנות אישית ולא על פי יכולותיהם. "כשאני רוצה למנות את גדי איזנקוט לרמטכ"ל, לוקח כמה חודשים עד שנתניהו מאשר להביא את זה לממשלה", הוא מספר.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי יעלון: "גורמי האכיפה כבר הגדירו את ההאשמות של יעלון כנגד ראש הממשלה כרכילות וקבעו שהוא אינו חשוד בדבר. מי שמראיין את המועמדים לתפקיד המזכיר הצבאי הוא רק ראש הממשלה, והוא עושה זאת על בסיס כישוריהם וניסיונם. יעלון משמיץ את נתניהו בניסיון נואש לקושש קולות ולעבור את אחוז החסימה. נגיד שפנינו לדובר צה"ל בנושא הריאיונות שנערכו לכאורה על ידי שרה נתניהו לאותם מועמדים, שם הודיעו: אין תגובה".