נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם התקדמות המגעים להסדרה ברצועת עזה ממשיך שר החינוך, נפתלי בנט, ומחריף את הביקורת שהוא מטיח בשר הביטחון, אביגדור ליברמן.

בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' קובע בנט כי “ליברמן בחר בכניעה שתביא למלחמה. ההססנות שלו והתפיסה ההזויה, שלפיה דיבורים עם תושבי עזה יפילו את חמאס ויביאו ביטחון לתושבי עוטף עזה, הם קשקוש מוחלט וחוסר אחריות".

לדבריו “אותו ליברמן שהצהיר שימוטט את חמאס ויחסל את הנייה מעניק להם עכשיו פרסים על חשבון הביטחון של מדינת ישראל. המדיניות הרופסת שהוא מנהיג תחת מעטה של אחריות ופרגמטיות, מאפשרת לחמאס לשרוף את הדרום במשך 140 ימים ולהכתיב לתושבים שם מתי לרדת למקלטים ומתי לצאת מהם. מי שנכנע לטרור, מביא טרור – וליברמן נכנע. הגישה שלו מסכנת את מדינת ישראל ותביא לעימות בלתי נמנע בתנאים שחמאס יכתיב ובעיתוי שנוח לו”.

דובר 'ישראל ביתנו' מגיב לדברים וקובע כי הם מהווים לא יותר מאשר תעמולת בחירות וכי השר בנט מסכן את חיילי צה"ל בשל שיקולים פוליטיים. “מדיניות ממשלת ישראל נקבעת על ידי הקבינט, לפחות על ידי אלו שנוכחים באותן ישיבות. מי שמוכן להקריב בקלות דעת את דם חיילינו על מזבח שיקולים פוליטיים אינו ראוי להתעסק בסוגיות ביטחון, ועדיף שיקדיש את זמנו לפתיחת שנת הלימודים שעליה הוא אחראי”.