אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אם בת 30 מירושלים בגין התעללות בקטין או בחסר ישע על ידי אחראי ותקיפת קטין או חסר ישע.

בכתב האישום נטען כי האם הזריקה לבנה, תינוק חסר ישע בן שנה, אינסולין, במהלך אשפוזו בבית החולים שערי צדק בירושלים.

על פי כתב האישום, לאם ולבעלה 10 ילדים, ביניהם התינוק, יליד 2016. התינוק נולד כפג, והוא סובל ממספר סיבוכים רפואיים.

במהלך חודש מאי האחרון אושפז התינוק בבית החולים שערי צדק, לאחר שהאם דיווחה כי הוא סובל מפרכוסים, ובמהלך אשפוז זה בוצע בו ניתוח. לאחר ששוחרר מבית החולים הועבר התינוק לבית חולים שיקומי. במהלך חודש יוני פנתה האם אל רופאת המשפחה שלה וטענה בפניה באופן שקרי כי זמן אשפוזו של התינוק בבית החולים השיקומי אירע שהסוכר בדמו ירד למצב של היפוגליקמיה.

היפוגליקמיה הוא מצב של תת סוכר, במהלכו קיימת סכנה מידית לנזק מוחי עקב אי אספקת סוכר לתאי המוח ומוות של תאי עצב במוח כתוצאה מכך. מצב ממושך של תת סוכר (עשרות דקות) יכול לגרום נזק מוחי קשה ואף מוות.

רופאת המשפחה הורתה לאם לבדוק את הסוכר בדמו של התינוק, ולהגיע עמו למיון במקרה של היפוגליקמיה. למחרת, הגיעה האם עם התינוק אל מיון בית החולים שערי צדק כאשר הוא סובל מהיפוגליקמיה, ונוכח מצבו אושפז התינוק בבית החולים. במהלך תקופת אשפוז זו של התינוק, החל מ- 15.6.18, הזריקה לו אמו אינסולין מספר פעמים באמצעות מזרק שהביאה עמה מבעוד מועד למטרה זו, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה.

בעקבות ירידת הסוכר, חיבר הצוות הרפואי את התינוק למכשיר אינפוזיה. האם חיבלה במכשיר האינפוזיה בכך שלחצה תחילה על כפתור הכיבוי, ובהמשך אף עשתה חור באמצעות פיה בצינור העירוי.

הפרקליטות מבקשת להאריך את התנאים המגבילים שהוטלו על האם עם שחרורה ממעצר, ובהם גם איסור מפגש ויצירת קשר עם בעלה וילדיה.