חיות שלא תאמינו שקיימות במציאות!
חיות שלא תאמינו שקיימות במציאות!צילום: IStock

הטבע כידוע מלא בהפתעות, בדיוק כאשר אנחנו כבר בטוחים שאנחנו מכירים הכל- מגלים עוד משהו חדש ומוזר.

חלק מהחיות יוצאות מהמחבוא שלהן רק לעיתים רחוקות ויכול לקחת שנים עד שמישהו מצליח לתפוס או לצלם אותם. ריכזנו כאן עבורכם כמה חיות אמיתיות לחלוטין שאחרי שתראו אותם כבר לא תוכלו להבדיל בין מציאות לדמיון.

1. תחש המשכן (Dugong)- החיה המוזרה הזאת מכונה גם "פרת ים" ואפשר ממש להבין למה.. היא שוקלת כ300 ק"ג ובאורך של כ3 מטר והיא חיה ממש לא רחוק מאיתנו- בים סוף ליד אילת. למרות המראה המפחיד שלה, פרת הים צמחונית ואוכלת רק צמחים מקרקעית האוקיינוס. חוץ מזה, כמו שאתם רואים יש לה עיניים דיי קטנות והיא לא רואה משהו ככה שגם אם תפגשו אותה איכשהו היא כנראה לא כל כך תראה אתכם..

תחש המשכן- יש חוקרים הסוברים שהשתמשו בעורות שלו לבניית המשכן
תחש המשכן- יש חוקרים הסוברים שהשתמשו בעורות שלו לבניית המשכןצילום: IStock

2. דג צפרדע שעיר (Hairy Frogfish)- אולי יהיה לכם קצת קשה לזהות את הפרצוף של הדג הזה עם כל השיער מסביב- אבל מסתבר שיש לו פרצוף של צפרדע. הדג הזה לא רק גרוע בלהתגלח אלא הוא גם לא שוחה משהו- והוא בדרך כלל פשוט הולך על קרקעית הים עד שהוא מוצא דג קטן שאותו יוכל לזלול.

דג צפרדע- מצליחים לזהות את ראש הצפרדע שלו?
דג צפרדע- מצליחים לזהות את ראש הצפרדע שלו?צילום: IStock

3. הדרקון הכחול (Glaucus Atlanticus)- מקור החיה המדהימה הזאתי מאוסטרליה והיא למעשה סוג של חילזון (!) שהחליט שנמאס לו מהקונכיה והוא יוצא לשחות קצת. הדרקון לרוב צף על פני הים וצבעו הכחול נותן לו הסוואה מטורפים.

הדרקון הכחול- חילזון שהתקדם בחיים
הדרקון הכחול- חילזון שהתקדם בחייםצילום: IStock

4. חסילון גמל שלמה (Mantis Shrimp)- למרות השם המפחיד והמראה החייזרי, החיה הזאת די נחמדה ולא תמהר לחסל אתכם. החסילון לרוב מתחבא בין הסלעים בקרקעית הים ויוצא משם לגיחות מהירות בהם הוא משתמש בצבתות שלו לתפוס דגים קטנים.

חסילון גמל שלמה- שום קשר לגמל שלמה
חסילון גמל שלמה- שום קשר לגמל שלמהצילום: IStock


5. אקסולוטל (Axolotl)- כמו שניתן לראות בתמונה יש לחיה זו 2 זנים- אחד חמוד ואחד פחות.. החיה עם השם הקליט (נסו לומר את השם שלה שלוש פעמים ברצף..) נמצאת בעיקר במים ויכולה להצמיח לעצמה ידיים ורגליים חדשות תוך יומיים! אם תרצו לחזות בפלא הזה תצטרכו להגיע עד למקסיקו- המקום היחיד בעולם בו היא נמצאת.

אקסולוטל- נסו להגיד את השם שלו הרבה פעמים ברצף..

6. דובון מים (Tardigrade)- היצור המוזר הזה שנראה כאילו נחת אלינו מכוכב אחר הוכתר לפני כמה שנים בתור "החיה העמידה ביותר בטבע". אורכו הוא בסך הכל 1.5 מילימטר אבל הוא מסוגל לשרוד קור עז של עד מינוס 237 מעלות וחום מטורף של 150 מעלות! בנוסף, הדובון יוכל לשרוד 10 שנים ללא מים ויוכל אפילו לשרוד הפצצה גרעינית! מי אמר שהגודל משנה?!

דובון מים- קטן, אבל הכי חזק
דובון מים- קטן, אבל הכי חזקצילום: IStock