התגלח יותר מדי?
התגלח יותר מדי?צילום: IStock

כל מי שמתחיל להתגלח יודע שאם הוא יתגלח הרבה- הזקן החדש יצמח מהר יותר ועבה יותר.

למרות שהדבר נשמע כמו מיתוס והמצאה אחת גדולה, הרבה אנשים יכולים לספר שאחרי שהם התחילו להתגלח, הזקן באמת גדל מהר ועבה יותר.

אז מה האמת?
למרות הכל, האמת הפשוטה היא שלמרות ההרגשה, אין כל קשר בין הגילוח לבין הגדילה של השיער. השערה צומחת מזקיק השערה שנמצא מתחת לעור, זקיק זה לא מרגיש בכלל האם השערה מעליו קצרה או ארוכה והאם גילחו אותה, וממילא אין כל קשר בין גילוח לבין צמיחת השיער.

אז איך צמח המיתוס?
כנראה שהמיתוס צמח מכיוון שאנשים באמת הרגישו שהשערות החדשות שצמחו להם עבות יותר. השערה מורכבת מבסיס עבה וקצה דק, כך שככל שהשערה ארוכה יותר הקצה שלה דק יותר. אחרי הגילוח כבר לא מרגישים את הקצה הדק של השערה אלא את הבסיס העבה של השערה החדשה ולכן מרגישים שהשיער נהיה עבה יותר. בנוסף, לרוב מתחילים להתגלח בגיל ההתבגרות בו הזקן צומח לאט יותר מאשר בגיל מבוגר יותר וכך צמח המיתוס שהזקן גם צומח מהר יותר בגלל הגילוח.

כן, זה גם אומר שגילוח לא יעזור לכם להצמיח זקן
כן, זה גם אומר שגילוח לא יעזור לכם להצמיח זקןצילום: IStock

ואם אתם עדיין לא מאמינים.. אתם לא לבד! יש חוקרים שעשו ממש מחקר מקיף על הנושא בשביל לבדוק את העניין. במחקר 5 אנשים אמיצים גילחו את השערות מאחת הרגליים והשאירו את שערות הרגל השניה (כנראה שהם לא היו מספיק אמיצים להסתובב עם חצי זקן). לאחר כמה חודשים בדקו את ההבדלים בין הרגליים- וגילו (כמו שכבר ניחשתם) שבאמת לא היה שום הבדל. השערות על שתי הרגליים צמחו בדיוק באותה מהירות ובאותו עובי.

אז מוזמנים להוריד שערות כמה שתרצו, בלי לפחד מזקן ארוך.