מפעל סודהסטרים. ארכיון
מפעל סודהסטרים. ארכיוןצילום: פלאש 90

תאגיד המזון והמשקאות האמריקני פפסיקו ירכוש את חברת "סודהסטרים" הישראלית תמורת 3.2 מיליארד דולר.

הודעה על חתימת ההסכם לרכישת סודהסטרים על ידי פפסיקו נמסרה הבוקר (שני) על ידי סודהסטרים לבורסה. לבקשת החברה הופסק המסחר במניות סודהסטרים לעת עתה, והוא יתחדש עם פתיחת המסחר בנאסד"ק.

במסגרת ההסכם שנחתם בין החברות נקבע כי פפסיקו תרכוש את כל הון המניות של סודהסטרים במחיר של 144 דולר למניה במזומן. המחיר שנקבע לרכישה מייצג פרמיה של 32% על המחיר הממוצע המשוקלל של המניה ב-30 הימים האחרונים.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, אמר "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב. זו גאווה להיות ראש החץ של פפסיקו בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו-3000 העובדים שלנו בארץ ובעולם".

עוד הוסיף בירנבאום, "רכישה זו מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק הייטק, אלא גם תעשייה ישראלית אמיתית, הנטועה באדמה ובנויה על הון אנושי, המייצג את המרקם המגוון של החברה הישראלית וחי בכבוד הדדי ודו-קיום".

את חברת פפסיקו ייצגו בעסקה בישראל עורכי הדין יאיר גבע, אבירם חזק וגיא כץ, ממשרד הרצוג פוקס נאמן. בארה״ב יוצגה החברה על ידי משרד גיבסון דן.