טיול אופניים
טיול אופנייםצילום: יח"צ

כמה ימשך טיול רכיבה באזור? תלוי בהחלטה שלכם. אפשר לטייל יום שלם, ואפשר לרכב רק שעתיים. מסלולי הרכיבה מגוונים מאד: נחל תנינים, גני רמת הנדיב, ובקעת הנדיב. לכל אחד מהמקומות, יש יופי ייחודי. במאמר זה, נתן לכם טעימה מכל אחד מהמסלולים שבאזור.

רכיבה על גדות נחל תנינים:

ליד שפת נחל תנינים, עובר מסלול מתאים לרכיבה על אופניים. אפשר לשלב בטיול רכיבה על אופניים חשמליות על גדות נחל תנינים, טיול נוסף בגני רמת הנדיב. מסלול הרכיבה מתחיל מרמת מנשה, ומסתיים בחוף הים ליד קיבוץ מעגן מיכאל. המסלול משלב היסטוריה, לצד טבע מיוחד. עולם החי בנחל תנינים מגוון ומיוחד: צבי הים הגדולים והמיוחדים, ציפורי ים מסוגים שונים, שפמנונים, ועוד. מדוע נקרא שם הנחל "נחל תנינים"? משום שעד תחילת ה120, היו תנינים במימי הנחל.

מהם גני רמת הנדיב?

גני רמת הנדיב, הם הגנים שניטעו סביב קברו של הנדיב- הברון אדמונד דה רוטישלד. בגנים, משולבים מסלולי טבע, לצד הגנים שניטעו. בגנים יש שרידי חקלאות עתיקה לפני 2,000 שנה. שביל אחר, מגיע אל שרידים של ווילה כפרית מימי הביזנטים. בווילה, נמצא מקווה טהרה עתיק. בדרך לשרידי הווילה, ניתן לראות שרידי מחצבה עתיקה. מתחם גני הזיכרון, מחולק לכמה גנים, כאשר לכל גן יש מאפיין ייחודי. במרכז של כל הגנים, יש את מערת הקבר של הברון ורעייתו.

רכיבה בתוך בקעת הנדיב:

אי אפשר לרכב על אופניים חשמליות באזור נחל תנינים, מבלי לרכב בתוך בקעת הנדיב. בקעת הנדיב, היא בקעה בין רמות מנשה, לבין הכרמל. בדרככם, תעברו דרך מטעים וכרמים. אחד מהמסלולים היפים והמעניינים בבקעה, הוא מסלול דרום הבקעה. מסלול אופניים נוסף מאתגר, המשלב הליכה בנקבת מים, הוא מסלול "לב הבקעה". המסלול משלב טיול רגלי בתוך פיר מים, אשר הוביל מים אל תוך העיר קיסריה.

סיור יקבים בבקעת הנדיב:

תוכלו לשלב במסע הרכיבה על אופניים חשמליים בבקעת הנדיב, סיור ביקבים ובכרמים המצויים בבקעה. מומלץ לשלב במסע זה טעימות יין מהיקבים השונים.

לסיכום:

בבקעת הנדיב ישנם מספר מסלולים מאתגרים לרכיבה על אופניים. אנו ממליצים לכם לתכנן מסלול מתאים, וליהנות.