השר אורי אריאל
השר אורי אריאלצילום: חזקי ברוך

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) מברך על רכישת ''סודהסטרים'' על ידי חברת פפסיקו העולמית.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר אריאל, "אני מכיר את ההנהלה היטב מביקוריי עוד כשהם היו במישור אדומים כשהיה שם המפעל הראשי שלהם ואחרי זה הם עברו לרהט לאזור התעשייה בנגב, הם עושים עבודה נפלאה ומייצרים אלפי מקומות עבודה".

לדבריו, סודהסטרים היא דוגמא לכך שישראל היא אי של הצלחה ויציבות, "סודהסטרים פיתחו את המוצרים שלהם כל הזמן והשקיעו בפיתוח והביאו ברכה גם לעצמם וגם למדינת ישראל. מדברים רבות על ה-BDS כאילו ישראל מוחרמת וזה בדיוק הפוך, לא שאין ניסיונות החרמה אבל בפועל תראה כמה ראשי מדינות ושרים מגיעים לכאן, תסתכל על כל ההנפקות והאקזיטים, תראה את כל הזמרים הבינלאומיים שמגיעים לכאן להופעות".

השר אריאל סבור שחברת סודהסטרים היא מודל להצלחה שבאה ממקום של פרגון הדדי ושיתוף של עובדים מכל המגזרים, "הייתי במפעל שלהם, שזה מופת ומודל לעבודה טובה ומוצלחת שמועסקים בה יהודים, ערבים, בדואים, צעירים וצעירות מכל המגוון. גם בצד האנושי יש שם אחוות צוות שמביאה להצלחה.

''יש שם אווירה מיוחדת שלדעתי נותנת את התוצאות בהספקים שלהם, ביכולות הכלכליות שלהם, כי כשאתה עסוק בפרגון אחד לשני ודחיפה של אחד לשני ולא במריבות אז היכולות של המפעל עולות. לעובדים יש חלק חשוב בזה ואני גם מקווה שהם יתוגמלו בהזדמנות החגיגית הזאת של מכירת סודהסטרים".

השר אריאל מתייחס לחילוקי הדעות בקואליציה סביב חוק הגיוס, "ישראל התברכה ביציבות מכל הבחינות, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והממשלה, ויש לזה תוצאות טובות. אני אומר את זה גם כלפי הקדמת הבחירות שאם אפשר לא להקדים את הבחירות ולקיים אותן במועדן לפי החוק בנובמבר 2019, זה יתן ברכה גם לצד החברתי שלנו וגם בצד הבינלאומי והכלכלי".

להערכתו משבר חוק הגיוס ייפתר בשל העובדה שכל הצדדים מרוצים מנוסח החוק, "זה חוק טוב גם בראייה של החרדים. אני התעסקתי בחוק הזה כבר שני סיבובים ואני מכיר את הדיוקים של החוק והירידה לפרטים והחרדים יודעים את זה.

''אין אף אחד שרוצה להקדים את הבחירות אז שני הדברים האלה ביחד נותנים סיכוי טוב שהמשבר ייפתר יחד עם זאת עד שזה לא נגמר זה לא נגמר", מבהיר השר אריאל.