SodaStream
SodaStreamצילום: רויטרס

יעקב חגואל, סגן ומ''מ ראש ההסתדרות הציונית העולמית, מברך על רכישת ''סודהסטרים'' הישראלית על ידי חברת ''פפסיקו'' העולמית.

''זה יום חג", אמר חגואל. ''עסקה זו היא אות לניצחון נגד ה-BDS שנלחמים ללא הרף נגד חברות תוצרת כחול לבן, הדבר מוכיח שצריך להשאיר את הפוליטיקה בצד ואת עולם המסחר הבריא והטוב בפנים.

"אני רוצה לברך את המנכ"ל והנשיא הבא של פפסיקו, רמון לגוארטה, ומנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום על העסקה הראויה ועל המדבקות שמודבקות על המוצרים שלהם בעולם: 'תוצרת ישראל - מוצר זה מופק על ידי ערבים ויהודים העובדים זה לצד זה בשלום ובהרמוניה'".

לדברי חגואל, ''חברת סודהסטרים מוכיחה שאין ממה לפחד - צריך להמשיך להצמיח תוצרת שכזו המראה עבודה משותפת ללא גזענות והצלחה למשק והכלכלה הישראלית".

כאמור, המנכ"ל החדש של פפסיקו, רמון לגוארטה, הכריז היום (ב') על עסקת הענק לרכישת סודהסטרים הישראלית ב-3.2 מיליארד דולר.

פפסיקו תישאר בישראל ב-15 השנים הקרובות, תמשיך לייצור במפעל ברהט ואף להקים מפעל חדש בישראל. מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום אמר במסיבת עיתונאים בתל-אביב כי ''לא מדובר באקזיט שירכשו ויעתיקו למדינה זרה, אלא בכניסה של חברה זרה השנייה בגודלה בעולם שמביעה אמון בכלכלת ישראל ובחבר'ה חלוצים מרהט, מהנגב.

''קיום חזון ישעיהו: 'נבקעו במדבר מים' שזורמים לכל רחבי העולם. בזכות השותפות עם פפסיקו זאת תהיה פעולת הנצחה לששת המיליונים. מוצרים נפלאים עם דגל כחול-לבן. כל העובדים גאים, זקופים, יהודים וערבים שעובדים יחד באי של שלום", הכריז.