ניר ברקת
ניר ברקתצילום: קובי ריכטר/TPS

כחודשיים לפני פרישתו מהתפקיד, מספר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כיצד בחר העדפותיו לתמיכה במועמד שיבוא אחריו בתפקיד ראש העיר.

"אני חושב ומעריך שיקרה ומאמין בכל ליבי שמי שצריך להנהיג את העיר זה השר זאב אלקין והסיבה לכך היא הסתכלות מערכתית על איך מנהלים את כלל השבטים יחד. צריך כאן מי שיש לו הסתכלות רחבה ומי שיודע להיות הוגן לציבור החרדי, החילוני, לדתי לאומי, לציבור היהודי ושאינו יהודי. ראיה ממלכתית עם המון ניסיון ועומק ואני מאוד התרשמתי שזאב אלקין הוא האיש הנכון לעשות את זה", אמר בראיון לרדיו 'קול ברמה'.

למרות העובדה שיוסי דייטש נחשב לחבר מועצה האהוד על חלקים רבים במגזר הכללי וסקרים שפורסמו אף מוכיחים כי בכוחו להביא קולות מהעיר, טען ברקת כי ראש עיריית ירושלים לא יכול להיות 'מגזרי', כלשונו.

"יוסי בחור מוכשר ובהחלט מייצר תפוקה הוא איש שאני מסתדר איתו טוב ויש לנו עוד כמה כאלה אנשים ובעיר שלנו שהיא עיר מאוד מורכבת גם לציבור החרדי וגם לכלל הציבורים חשוב שראש העיר לא יהיה מגזרי אלא עם ראיה מערכתית רחבה", אמר.

ברקת סיפר על ימיו האחרונים בתפקיד. "אם הכל יסתדר בעז"ה גם בישיבת המועצה בשבוע הבא אנחנו רוצים להשלים מתווה של כמעט 2,000 כיתות חדשות. 20,000 יחידות בניה לכלל המגזרים. להשאיר אותה עם תקציב ראוי ובתנופה גדולה בהרבה תחומים", אמר.