אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק ממשיך במתקפה הישירה על נתניהו וממשלתו ולטעמו ממשלת ישראל צועדת בנתיב פשיסטי והסימנים אותם זיהה בנאומו האלוף גולן על תרחישים המזכירים את גרמניה של ראשית המאה הקודמת הולכים ומתממשים.

את דבריו אומר הערב (שלישי) ברק בראיון לאודי סגל ב'רשת'. לדבריו "הממשלה מסלפת את הציונות והיהדות, בוגדת בדמוקרטיה, מסתערת על היסודות והמוסדות של הדמוקרטיה הישראלית ודוקרת בגב של הכרזת העצמאות", זאת בהתייחס לחוק הלאום. "זו ממשלה מופקרת", הכריז.

לטעמו של ברק מי שיבחן את הממשלה לאור הסימנים לפאשיזם כפי שנוסחו בעבר, ימצא כי 12 מתוך 14 התסמינים קיימים כיום.

"הממשלה הזו מוליכה את ישראל בנתיב שהלכו בו תנועות פאשיסטיות, והיא עושה את זה בעקביות ובנחרצות. היא מקעקעת את יסודות הדמוקרטיה. הדברים שאמר יאיר גולן לפני שנתיים, לדאבוני מתאמתים לנגד עינינו ואי אפשר שלא לומר שהאיש הזה אמר דבר נכון ברגע קשה וכואב כשהוא מביט אחורה אל השואה".

כשנשאל על ידי המראיין, אודי סגל, אם ההתבטאויות התקיפות לא נועדו בסך הכול להפוך את עצמו לאלטרנטיבה שלטונית לממשלה השיב וטען כי הוא "לא מבין את הברברת הזו", כהגדרתו. "אני לא מתעסק בעצמי. אני מתעסק במדינה. הילדים והנכדים שלך יחיו במדינה שאתה והם לא רוצים לחיות בה אם ניתן לחבורה הזו להמשיך ולהסתער".

"מהניסיון ומההיסטוריה אנחנו יודעי שמי שלא עוצר תופעות כאלה של תנועת פרוטו-פאשיטיות שנוהות אחרי קסם משיחי אפל של דם גזע ואדמה, מי שלא עוצר אותם בזמן לא יוכל לעצור אותם אחר כך".