גשר יהודית
גשר יהודיתצילום: חן אדריכלים

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, החליט הבוקר (רביעי) לבטל את העבודות שתכננה חברת 'נתיבי איילון' לקיים בשבתות הקרובות.

כ"ץ אמר כי ההודעה של עיריית תל אביב-יפו שפורסמה אתמול באמצעות חברת 'נתיבי איילון' על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך ששה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה "מקוממת ומיותרת", כלשונו.

לדבריו, גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.

בשל כך, הורה השר כ"ץ לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב-יפו, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב להחלטה ואמר, "החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים".

"הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, היתה זו שאנחנו הקמנו. הממשלה היחידה שלא תכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו.

סיעת מרצ הודיעה כי בעקבות ההחלטה תבקש יחד עם סיעות האופוזיציה לקיים דיון פגרה מיוחד בכנסת.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, טענה כי "במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור. הכניעה הבלתי נסבלת של כ"ץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית".

נזכיר כי אתמול שיגר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מכתב לשר התחבורה ישראל כ"ץ בו הוא מבהיר כי העבודות הצפויות בפרויקט 'גשר יהודית' מעל נתיבי איילון בשבת נוגדות באופן חמור את הסטטוס קוו.

"נדהמתי לראות כי משרד התחבורה בראשותך, מתכנן יחד עם עיריית ת"א-יפו ומשרד העבודה והרווחה, ביצוע עבודות בימי שבת קודש, במשך מספר שבתות, במסגרת פרויקט גשר יהודית מעל נתיבי איילון", פותח ליצמן את מכתבו.

לדבריו, מדובר בחילול שבת הפוגע בכלל הציבור המסורתי בישראל. "מדובר בחילול שבת המוני, המהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו, תוך פגיעה קשה במסורת ישראל וברגשות רוב הציבור הישראלי, חרדי, דתי ומסורתי כאחד, הרואים בשבת קודש את יום המנוחה הלאומי. מעשה זה מחייב הבעת מחאה פומבית באשר לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת שהוא אות שבין הקב"ה לישראל".

עוד הדגיש ליצמן כי מדובר בהפרת הסיכומים שהתקבלו לאחרונה בין ראש הממשלה והסיעות החרדיות. "מעבר לעובדה שלפי כל הידוע לנו אין מדובר בעבודות שיש בהן פיקוח נפש וכי אפשר לעשותן בימי חול אחרים, מדובר בהפרת הסיכום שהתקבל באחרונה, לפיו לא ייערכו עבודות מעין אלו בשבת".

"כשר בממשלת ישראל, שכפי שאני מכירך ערכי הדת והמסורת חשובים בעיניך, אבקש אם כן, כי תעשה הכל שעבודות אלו לא ייערכו בימי שבת חלילה", חתם ליצמן את מכתבו.