מרוצה. סגן השר יעקב ליצמן
מרוצה. סגן השר יעקב ליצמןצילום: הלל מאיר/TPS

במפלגות החרדיות מביעים שביעות רצון גדולה מהחלטת שר התחבורה, ישראל כ"ץ, להקפיא את עבודות הבנייה בנתיבי איילון שתוכננו להתקיים בשבתות הקרובות.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בירך את שר התחבורה ואמר כי הוא "גילה אחריות ציבורית ומנע פגיעה מיותרת בסטטוס קוו ובמסורת ישראל".

"לאורך כל הדורות שמירת שבת היא ערך עליון כיום המנוחה הלאומי. ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית הוא צעד ערכי מבורך שמבטא שיקול דעת נכון, על פני התגרות ופגיעה כלפי האוכלוסייה הדתית והמסורתית, שהן רוב הציבור בישראל", דברי ליצמן.

ח"כ ינון אזולאי מש"ס הוסיף, "אני מחזק את ידיו של שר התחבורה ישראל כץ שהתגלה הפעם כמבוגר האחראי ומברך אותו על החלטתו להקפיא את עבודות הגשר בשבת. מדובר בהחלטה נכונה המתחשבת בציבור הדתי והמסורתי במדינה וכן בציבור העובדים, שיוכלו לקבל את יום המנוחה".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ הצטרף להודעות התמיכה במהלך של השר כ"ץ. "אני מברך את שר התחבורה על הנחייתו לביטול העבודות בתל אביב בשבת. החלטה נכונה ומתבקשת מאופיה היהודי של מדינת ישראל. אפשר וצריך לבנות ולפתח אבל בלי להפנות עורף לערכי היסוד הבסיסיים של המדינה", הבהיר.

מנגד, באופוזיציה זועמים על המהלך ודורשים לכנס דיון פגרה מיוחד. יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג שיוזמת את הכינוס אומרת כי "במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור. הכניעה הבלתי נסבלת של כ"ץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית".

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, הצטרף ליוזמת מרצ. "העבודה היחידה שצריכה להיעשות היא לא בגשר יהודית אלא על עמוד השדרה של ישראל כ"ץ שהפקיר שוב את אזרחי ישראל רק בשביל דרישות חבריו בקואליציה המתפוררת. המחנה הציוני יצטרף לדיון חירום בכנסת בנושא רפיסות משרד התחבורה במהלך הפגרה".

"לנתניהו לא אכפת שנתייבש בפקקים. רק מי שלא איכפת לו מהציבור – יכול להיכנע כל כך מהר. ניתוק הוא המחיר של 10 שנים בתפקיד", הוסיף יו"ר המחנה הציוני, ‎אבי גבאי.

גם יו"ר יש עתיד ‎יאיר לפיד לא פספס את ההזדמנות לבקר את הממשלה. "נתניהו ציית לחרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים. הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, היתה זו שאנחנו הקמנו וזו שאנחנו נקים", אמר.