Peter Roskam
Peter RoskamArutz Sheva

חבר הקונגרס הרפובליקני ממדינת אילינוי, פיטר רוסקם, הגיב אתמול (שלישי) בחריפות למעצרם של שני סוכנים איראניים שתצפתו על מרכזי חב"ד וארגון הסטודנטים היהודי "הלל" בשיקגו.

השניים – אחמדרזה מוחמדי-דוסטדאר ומג'יד גורבאני – נעצרו והואשמו בעריכת תצפיות ואיסוף מודיעין על גורמי אופוזיציה איראניים, וגם על מרכזי חב"ד וארגון הסטודנטים היהודי "הלל" בשיקגו. על פי ההדלפות ממשרד המשפטים של ארה"ב, הם צילמו סידורי אבטחה ופעלו באופן שנועד לאפשר פגיעה פיזית במטרותיהם.

"מעשים אלה של תוקפנות איראנית הם בלתי נסבלים", הודיע חבר הקונגרס. "בעוד שאזרחי איראן מפגינים ברחובות עבור הזדמנויות כלכליות וזכויות אזרח, המולות מרכזים את מאמציהם בנסיונות להפר את הריבונות האמריקנית ולחסום את חופש הדיבור של מתנגדי משטר מחוץ לגבולות המדינה".

רוסקם הוסיף: "בכך שהתמקד במרכזי חב"ד והלל, המשטר האיראני חשף בפני העולם את מה שמשקיפים ידעו לכל אורך הדרך – המשטר הזה הוא אנטישמי ביסודו והוא מחוייב להשמדת העם היהודי וחיים יהודיים בכל רחבי הגלובוס".

חבר הקונגרס שיבח את חוקרי משרד המשפטים על "מאמציהם האמיצים בהגנה על האומה שלנו".

מוחמדי-דוסטדאר בן ה-38 הוא אזרח כפול של איראן וארה"ב, וגורבאני בן ה-59 הוא אזרח איראני המתגורר בקליפורניה. הם הואשמו בין היתר בכך שפעלו עבור איראן בתצפיות על ארגון האופוזיציה מוג'הדין א-חאלק (MEK), ועל המטרות היהודיות.