מנות מנחמות בטעם של אמא
מנות מנחמות בטעם של אמאצילום: יחצ

יותר ויותר אנשים מחפשים מסעדה שניתן להרגיש בה טעמים וריחות של בית. אוכל אותנטי, שמבושל ממושכות כמו פעם.

למען אלו, יש כאלו שעשו מעשה. אחרי שבישל בעיקר למשפחתו אוכל עירקי אותו טעם אצל דודותיו, וללא ידע מוקדם בבישול, החליט איתמר מעוז לפתוח את "טעמאמא", מסעדה שמגישה אוכל ביתי אותנטי מגוון, ומהמטבח העירקי- אוכל ביתי, אותנטי מגוון וכן מנות מהמטבח העירקי.

הבעלים איתמר מעוז שנולד להורים ממוצא עירקי ורוסי, נחשף בעיקר לאוכל העירקי שהכינו הדודות של אימו מצד האם והאב.

אחרי שאביו הפציר בו לפתוח מסעדה כדי שכולם ייהנו מתבשיליו, ולאחר שחזר בתשובה הוא החליט לפתוח מסעדה שתגיש אוכל מבושל כשר ומנחם, בטעם ביתי אמיתי כזה שמזכיר את האוכל של אמא. מדי יום מתבשלים במטבח המסעדה מיני תבשילים ממיטב חומרי הגלם האיכותיים והטריים. איתמר עושה שימוש באורז בסמטי בלבד, שמן זית מובחר, ורטבים מתוצרת עצמית.

בכל יום מתחלפות המנות ובניהן : מנות בשר כמו: גולש בקר עם פירות יבשים ותפו"א; קציצות בקר ברוטב עגבניות; סטייק פרגית ברוטב טריאקי וצ'ילי; שוקיים וכרעיים של עוף, שניצל עוף טרי בתיבול קארי; ומנות צמחוניות: פילה אמנון ברוטב; קוסקוס עם ירקות; נודלס ירקות; פסטות; ומגוון תוספות: אורז אדום; אורז לבן; אורז צהוב עם ירקות; אורז עם שמיר, פלחי תפו"א אפויים; בטטה בתנור; קישואים; שעועית ירוקה ומנות מהמטבח העירקי: ק'יצרי (אורז בסמטי עם עדשים); קובה בורגול מטוגנת; סמבוסק בשר; סמבוסק חומוס (צמחוני); קובה במיה; קובה במרק סלק.

המסעדה ממוקמת בגבעתיים והכשרות היא של רבנות העיר.

בימי שישי מתקיים יריד אוכל עם מגוון רחב יותר של תבשילים החל מהשעה: 08:00 ועד כשעתיים לפני כניסת השבת.

סיפור המסעדה הוא סיפורו של איתמר שמעולם לא למד בישול מקצועי, וניסה לבשל בעיקר בבית ועבור המשפחה מיני מאכלים. בהתחלה הטעמים לא מצאו חן בעיני המשפחה, אך מהר מאוד הוא למד ואף הצטיין בבישוליו.