איתן כבל
איתן כבלצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), מבקר את שר התחבורה ישראל כץ על החלטתו להקפיא את העבודות לבניית הגשר בתל אביב בשל העובדה שהן תוכננו להתבצע בשבת.

"אני איש מסורת והיא חלק ממני, אני אוהב את השבת, השבת היא אחד הכלים היותר מדהימים שניתנו לנו", אומר כבל לערוץ 7. ''יש סטטוס קוו אבל גם בתוך הסטטוס קוו הזה יש את החריגים ואני סבור שמעבר לעובדה שלטעמי צריך לפתוח את הסטאטוס קוו ולעדכן אותו, אני חושב שכאן טעה השר ובגדול''.

ח"כ כבל מסביר את עמדתו, ''בשבת נוסעות עשרות אלפי מכוניות בכבישי הארץ ובוודאי באיילון. אני אומר לך - כמי שהמסורת קרובה אלי מאוד, הפגיעה בשבת ובדת ובמסורת כתוצאה מהעובדה שאם העבודות היו נעשות לא ביום שישי-שבת אלא היו נעשות באמצע השבוע והיו גורמות לפקקים אדירים, הנזק לשבת ולדת היה לאין שיעור יותר גדול ואת זה היה צריך למנוע''.

לדבריו, השר כץ כשל בהחלטתו. ''היה צריך לאפשר (עבודות בשבת - ב"ט) כמו שמאפשרים דברים אחרים. זה דבר גדול וצריך פעם אחת ולתמיד לעשות סוף לעניין הזה. מדינת ישראל היא מדינה יהודית, היא דמוקרטית, ויש בה גם דתיים גם חילונים והחוכמה למצוא את נקודת האיזון ובכל נקודת איזון צריך למצוא גם כן את מה שלא גורם לאנשים לשנוא את השבת".

אומן ראש השנה

ח"כ כבל מקווה שבשנה הבאה ירדו מחירי הטיסות לאומן לראש השנה, "זאת שנה שנייה שאני עוסק בעניין. לפני כשנה כבר פניתי לממונה על ההגבלים וטענתי בפניה שהמחירים לאומן בתקופת חגי תשרי חורגים הרבה מעבר, יש לי חשש שיש אפילו תיאום מחירים כי לא ייתכן שמחיר טיסה בשוטף מגיע ל-250, 300, אולי לפעמים 400 דולר והוא עולה במאות אחוזים והממוצע בחגי תשרי זה 900 דולר ויש מי שאומר אפילו יותר.

"זה בלתי מתקבל על הדעת", הוא קובע. ''הממונה נכנסה לעניין ולשמחתי היא הודיעה לי שהיא החליטה לפתוח בחקירה שבסופו של תהליך הממונה על ההגבלים תאמר האם המחירים סבירים ומה צריך לעשות והאם יש תיאום מחירים. יש לה כוח וסמכות לשנות את התמונה ואני מאמין שהיא תעשה זאת בצורה מאוד מאוד ברורה".