השר אריאל וגאל גרינוולד עם יוסי דגן
השר אריאל וגאל גרינוולד עם יוסי דגןצילום: רועי חדי

שר החקלאות אורי אריאל ערך היום (חמישי) סיור יחד עם ראש מועצה האזורית שומרון, יוסי דגן ועם יו"ר החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד ביישובים חרמש, מבוא דותן וריחן שבצפון השומרון.

במהלך הסיור נפגש השר עם ראשי ישובי צפון השומרון ושמע על האתגרים והצרכים שלהם.

הממונה על החטיבה להתיישבות, השר אורי אריאל, אמר לתושבים, "הגעתי לסיור בצפון השומרון כדי לבחון איך מחזקים את איזור השומרון, יהודה בקעת הירדן וגוש עציון. אנו נכפיל, נגדיל ונרחיב את ההתיישבות ביו"ש בכלל ובצפון השומרון בפרט, בעבודה משותפת עם החטיבה להתיישבות ועם ראש המועצה יוסי דגן".

"באזור צפון השומרון צפויות להבנות עוד כ-400 יחידות דיור וזהו קצה הקרחון. אנו נמשיך לפעול לחיזוק ההתיישבות בארץ ישראל. צריך להגיד במפורש, לא לוקחים ליד וואדי ערה שום חלק ארץ למרות שידידי שר הביטחון רוצה להיפטר מהם. לא מעבירים מארץ ישראל לידי אחרים. הגיע זמן משילות", סיכם אריאל.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הוסיף, "אנחנו מסיירים בצפון השומרון. ואנחנו שומעים על תוכניות מדיניות כאלו ואחרות, אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר: תוכנית באה, תוכנית הולכת. ההתיישבות כאן, כדי להישאר וכדי לנצח. אני אומר לראש הממשלה בצורה ברורה. אנחנו מחזקים אותך, סומכים עליך, אולם לא נסכים להקפאה, לא נסכים להאטה, לא נסכים לביטול ולא לעצירה של ההתיישבות".

בהתייחס לבנייה בצפון השומרון אמר דגן, "יישובי צפון השומרון חולשים על כל מישור החוף מנתניה דרך תחנת הכח בחדרה ומזרחה עד עפולה. ומייצרים איזון דמוגרפי באיזור. הביקור של השר היום יחד עם החטיבה להתיישבות הוא נדבך נוסף בפעילות שלנו לפיתוח האיזור. שחשיבותו ההיסטורית והאסטרטגית ברורה לכולם".

יו"ר החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד שהגיע גם הוא לסיור הצהיר כי "צפון השומרון הוא לב המדינה והינו חיוני ומרכזי בפעילות החטיבה להתיישבות. נמשיך לתמוך ולסייע להמשך הצמיחה הדמוגרפית גם באזור זה".