לוחמי צה"ל במטווח
לוחמי צה"ל במטווחצילום: דובר צה"ל

מדי שנה נציגי הקחצ"ר (קצין חיל רגלים וצנחנים) עורכים בוחן פתע מיוחד לחיילי ההכשרות בחטיבות החי"ר, במטרה לבדוק את איכות ההכשרה אותה הם עוברים באימון המתקדם, ואת הרמה המבצעית שלהם רגע לפני שהם מוסמכים רשמית ללוחמים בצה"ל.

במסגרת הבוחן, נציג מטעם הקחצ"ר מגיע לבסיס ההכשרות בהתראה של 24 שעות בלבד, ובוחר פלוגה אקראית שתבצע את המבחן.

במהלך הבוחן, כל אחת ממחלקות הפלוגה מבצעת תחנה ומשימה שונה. הלוחמים נבחנים בין היתר על יכולות קליעה, כושר גופני, לחימת קרב מגע ומתן מענה רפואי בזמן אמת.

לאחר שנבחנו חיילי ההכשרות בכל חטיבות החי"ר, קיבלו בשבוע האחרון אנשי בא"ח כפיר את הבשורה על ניצחונם. במקום השני סיימו חיילי בא"ח צנחנים ואת השלישייה הפותחת סגרה חטיבת גולני.

״הסיבה לניצחון טמונה בפיתוח מפקדי ההכשרות שלנו, אשר נותנים לפקודיהם את המענה הטוב ביותר״, מבהיר סרן בן איכנטל, מפקד פלוגת הכשרות בבא"ח כפיר. "במהלך ההכשרה החיילים מקבלים העשרה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר מהמפקדים, שדואגים לתת להם גם דוגמה אישית בכל פעולה ולהעלות את המוטיבציה שלהם לשרת ולפעול".

״בזכותם, הלוחמים הגיעו מוכנים פיזית ונפשית להראות לכולם למה הם מסוגלים, וביחד, המפקדים והלוחמים כאחד, הוכיחו את היכולות המבצעיות של חטיבת כפיר״, הוא מוסיף ומסכם: "נמשיך לאמן את הלוחמים שלנו כך שיוכלו לעמוד בכל אתגר אליו יידרשו, ולדאוג לסכל את הטרור ולהגן על הבית".