יואב גלנט
יואב גלנטצילום: הלל מאיר/TPS

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו), חבר הקבינט המדיני־ביטחוני, התייחס למצב הביטחוני ברצועת עזה ולחילופי המהלומות המילוליות בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין שר החינוך נפתלי בנט.

בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM סיפר גלנט כי הוא רואה את עצמו מועמד לתפקיד שר הביטחון ויכול להועיל לביטחון המדינה. "אני מעדיף להמשיך לעסוק בעשייה בדיוק כמו שעשיתי בצה"ל 40 שנה, מאשר לדבר על עצמי", אמר.

בהמשך התייחס גלנט לחילופי הדברים הקשים בין שר הביטחון ליברמן לשר החינוך בנט בעקבות הסכם ההסדרה בין ליברמן לחמאס, "אני חושב שזהו חוסר אחריות לנהל דיוני קבינט בתקשורת, כשמדובר בנושאים הקשורים לביטחון הלאומי כדאי שהם יישארו בתוך הקבינט ויתנהלו באחריות ובממלכתיות.

"לתפיסתי כל דיון פומבי שכזה מחליש את עמדת מדינת ישראל, ולא מאפשר לשרים וחברי קבינט להתבטא באופן חופשי גם אם דעותיהם אינן פופולאריות, אבל יכול להיות שהן נכונות", אמר גלנט.

עוד הוסיף גלנט: "מי שלא מנוסה בהפעלת הכוח עלול ללקות בשיכרון כוח, וכתוצאה מזה לא להבין את מגבלות הכוח. לאחר ניסיון של 40 שנה אני מתייחס לידע שלי מול חמאס בעזה כסוד צבאי. כשאני אומר משהו על חמאס אני גם יודע איך ליישם אותו בשטח. אני חושב שיש להתייחס לנושא בצורה זהירה, ולא להציע הצעות מרחיקות לכת".

משעל טען כי אי אפשר לברוח מזה שהחמאס כבר לא מפחד מישראל, הוא היוזם, ואנחנו הנגררים, ואילו גלנט אמר שזו שגיאה. "אני לא מאשים אותך, אבל בוא נעשה סדר בעניין - עד לפני עשור ארגון חמאס היה במגמה מסוימות, אבל החל ממבצע עופרת יצוקה, ועד היום דרך סדרת המבצעים שהייתה, אנחנו רואים שחמאס מחשב מסלול מחדש.

''דרך הים נסגרה להם, דרך היבשה כמעט סגורה לחלוטין, השמיים סגורים כמעט לחלוטין, בזכות כיפת ברזל. המנהרות הולכות ומתנתקות ואנחנו נשלים את כל הפרויקטים בנושא לדעתי עד סוף השנה הבאה. ומה שנשאר לחמאס זה להביא אנשים לגדר, ולשפוך דם פלסטיני בכדי לייצר מניפולציה על דעת הקהל הבינלאומי.

''לתפיסתי ארגון חמאס הגיע למצוקה גדולה - אם נסתכל על השנים האחרונות של הארגון תראה שזה רחוק מאוד ממה שאתה מתאר. המדינה צריכה לתת לאזרחים שלה תחושת ביטחון של 100 אחוז, אבל כרגע היא נותנת רק 99 אחוז, וזה הרבה יותר ממה שהיא נתנה אי פעם, ואני מדבר איתך מפרספקטיבה של 40 שנות לחימה אל מול רצועת עזה. אני לא אומר לך שהמצב הקיים מושלם, ומי שמחפש שלמות ימצא אותה רק בגן עדן. יש חוסר נכונות של הצד השני לכך שפה תתקיים מדינה יהודית, ציונית, משגשגת ודמוקרטית, לכן אנו צפויים למלחמות.

''מי שרץ אל הגדר, ויורה רקטות לא אומר 'אני רוצה שתעזרו לי ותשפרו את מצבי', אלא רוצה את זכות השיבה, ליפו, לאשקלון, ולחיפה, אבל הוא לא יקבל לא את זה ולא שום דבר אחר. אין הסדרה עם ארגון טרור, יש לחימה מתמשכת. אם מישהו מציע שיהיה שקט, אנחנו מוכנים לשקט, אבל מעבר לזה שום דבר. אפשר להגיד שעל השולחן יש הצעה שאומרת שהצד השני מפסיק, מדינת ישראל אומרת שהיא בוחנת את הנקודה. אם יהיה שקט נפעל בהתאם, ואם לא יהיה אנחנו לא נשמור על שקט".

לסיום אמר השר יואב גלנט "מפעם לפעם מצבנו הופך להיות יותר טוב, ואילו מצב החמאס הופך ליותר גרוע".