יין (אילוסטרציה)
יין (אילוסטרציה)Thinkstock

עבור כל מי שסבר שכוס יין ביום היא דבר בריא – כתב העת הרפואי Lancet פרסם מחקר גדול שמראה שהסיכון בשתיית אלכוהול, גם במידתיות, עולה על התועלת.

החוקרים הודו ששתייה בכמויות קטנות עשויה לתת הגנה מפני מחלות לב, אבל מצאו שהסיכון המוגבר לסרטן ומחלות אחרות, גובר על ההגנה הזו.

המחקר העולמי, שנערך תחת הכותרת The Global Burden of Disease, בדק את רמות השימוש באלכוהול ואת השפעותיו הבריאותיות ב-195 מדינות, בין 1990 ל-2016.

החוקרים בדקו נתונים לגבי אנשים בני 15 עד 95 והשוו בין מי ששתו משקה אלכוהולי אחד ביום, לבין כאלה שלא שתו בכלל. הם מצאו שמתוך 100,000 אנשים שאינם שותים, 914 בממוצע יפתחו מחלה הקשורה לאלכוהול כמו סרטן, או שיסבלו מפציעה.

אבל אם אותם אנשים היו שותים משקה אלכוהולי אחד ביום, מספר הנפגעים מבעיות בריאות היה עולה בארבעה, ל-918. למי ששתה שני משקאות ביום, המספר עלה ב-63, ולמי ששתו חמישה משקאות ביום, הוא עלה ב-338.

אחת מעורכות הסקר, פרופ' סוניה סקסנה מבריטניה, אמרה שמשקה אחד ביום אמנם מייצג סיכון נוסף קטן, אבל הוסיפה ש"רוב האנשים לא שותים רק כוסית משקה אחת ביום".

החוקר הראשי, ד"ר מקס גריסוולד מאוניברסיטת וושינגטון, אמר: "מחקרים קודמים מצאו שלאלכוהול יש אפקט מגן לגבי מחלות מסויימות, אבל אנחנו מצאנו שהסיכונים הבריאותיים המשולבים הקשורים לאלכוהול גוברים עם כל כמות של אלכוהול".