ליברמן בכיסופים
ליברמן בכיסופיםצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש היום (ו') עם ראשי הרשויות בעוטף עזה וטען כי אין כל הסכם עם חמאס אלא רק מדיניות ביטחונית ברורה עם מסר לערביי עזה: שקט ביטחוני יחזק את הכלכלה ברצועה.

בתום המפגש בקיבוץ כיסופים אמר ליברמן ''לגבי כל סיפורי ההסדרה, אין לי שום קשר, אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה, לא מאמין בהסדרה, ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח. מה שראינו בימים האחרונים שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה.

''היה להם עניין, היה את חג הקורבן, עובדה שבימים האחרונים כל האלימות ירדה כמעט לאפס. לכן אני מנסה לקבע את המשוואה הזאת, בין שקט ביטחוני לכלכלה. יש טרור אין כלכלה, אין טרור אז תהיה כלכלה, זו חייבת להיות זיקה ישירה וזה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי הממוצע, שדואג למקום פרנסה וחושב איך להאכיל את משפחתו.

''לכן גם ביום שישי הזה, יהיה שקט, אז כל המעברים, מעבר כרם שלום ישאר פתוח, לא יהיה שקט- אז המעבר ייסגר. בכרם שלום עברו מאות, אולי אלף משאיות ביום בימים האחרונים כי היה שקט מוחלט. ולכן יש פה זיקה ומי שהולך להפר את השקט צריך להבין שהוא הולך לסגור גם את מעבר כרם שלום".

ליברמן התייחס לביקורת החריפה שהשמיע נגדו שר החינוך נפתלי בנט, "אני למדתי בזמנו מאריק שרון דבר אחד חשוב, כשאתה חזק והעוצמה בידיים שלך, תדבר ברוגע ותדבר בשקט, וכשצריך לתת מכה תן את המכה הכי חזקה והכי כואבת. ואני מדבר על התקופה לפני חומת מגן.

''אז גם במקרה הזה קודם כל אנחנו רוצים להשיג שקט ביטחוני. אם נחליט שאין ברירה וצריך להוביל מהלך צבאי, נעשה את מה שצריך לעשות. אנחנו נקבע את העיתוי ואנחנו נקבע את התנאים", הבהיר שר הביטחון.

ליברמן סיפר כי ישראל מדברת עם חמאס באמצעות מתווך והבהיר כי לא תהיה התקדמות משמעותית עד להחזרת השבויים והנעדרים מעזה. "חמאס זה ארגון טרור שהמטרה העיקרית שלו היא השמדת מדינת ישראל. לכן אני לא חושב שיש לנו על מה לדבר עם חמאס. הדבר היחידי שאנחנו מדברים דרך המצרים ודרך האחרים וגם את זה הם מבינים, לא תהיה שום התקדמות ושום הסדרים חדשים מעבר למאבקים ומרחב הדיג עד לפתרון בסוגיית שבויים ונעדרים.

''קודם כל אנחנו צריכים להביא את חמאס להכרה שאם הם רוצים להתקדם לאיזשהו מקום, הדבר הראשון זה שבויים ונעדרים. אבל חמאס זה ארגון טרור, כל עוד הוא לא ויתר על הרעיון המרכזי שלו- השמדת מדינת ישראל, כל עוד הוא לא ויתר על ההתעצמות ועל ההתנהלות הבלתי סבירה בעליל, גם אותם תקציבים מעטים שהם משיגים הכל מושקע במנהרות וביצור רקטות''.

שר הביטחון הוסיף, ''כל הנושא של הטיפול במים ובחינוך ובבריאות הם משאירים לקהילה הבינלאומית ולאחרים. זה לא משהו שאנחנו נקבל לכן אנחנו נעשה כל מה שצריך בהתאם לאינטרס ביטחוני-ישראלי וזה שקט ביטחוני בעוטף עזה. כל השאר יחכה".