נתניהו וטראמפ, בהלך מסיבת העיתונאים
נתניהו וטראמפ, בהלך מסיבת העיתונאיםצילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רוצה לקדם את תכנית השלום שלו - "זה עניין שלו".

נתניהו הוסיף במהלך ביקורו בליטא כי הוא "לא רואה דחיפות" בנושא והוסיף כי טראמפ "מעת לעת אומר דברים בעניין הזה. האמריקנים חושבים על זה, הם לא עיוורים, אבל אני לא יודע - כשיציעו נראה".

ביום רביעי טראמפ התייחס להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל ואמר כי במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים ישראל "תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר כי קיבלה דבר משמעותי יותר".

עוד הוסיף נשיא ארצות הברית כי "תמיד אמרו לי שזו העסקה הקשה מכולן, שלום בין ישראל לפלסטינים. בואו נראה מה יקרה".

טראמפ אמר בנאומו כי העברת השגרירות הייתה צריכה לקרות לפני שנים רבות. "אם יהיה שלום אי פעם עם הפלסטינים, תזכרו מה שאני אומר, זה היה הדבר הנכון לעשות כי הסרנו את זה מהשולחן. בכל פעם שהיו שיחות שלום הם לא עברו את שלב הדיונים על ירושלים כעיר בירה אז אמרתי 'בואו נסיר את זה'", הסביר.

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון בולטון הזכיר השבוע בישראל את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בה כבירת ישראל, ואמר כי הדבר לא היה קשור למאמצים לקידום הסכם.

"זו לא הייתה עסקת חליפין", אמר. "הנשיא טראמפ הבהיר שזה נושא שעיכב בעבר מו"מ בין ישראל והפלסטינים והוא הוריד אותו מהשולחן. כאיש שעושה דילים היינו מצפים מהפלסטינים לבקש עכשיו משהו אחר. הזזת השגרירות הביאה את המציאות למשא ומתן. זה היה צעד חיובי לא רק לישראל אלא גם לפלסטינים".