מחזיקת הגביע עם ניצחון מהדהד
מחזיקת הגביע עם ניצחון מהדהדצילום: פלאש 90

ככה לא פותחים עונה. הפעם האחרונה שמכבי נתניה ניצחה במחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורגל הייתה לפני 8 שנים, ב-2010. הפעם האחרונה שנתניה ניצחה בחוץ את הפועל חיפה הייתה שנה אחר כך, ב-2011. הערב (מוצאי שבת) היהלומים מנתניה כשלו ובגדול במשימה לשחזר את ההישגים הישנים כשהובסו ללא רחם בידיי החיפאים האדומים בתוצאה 5:0.

מחזיקת הגביע מחיפה לה הייתה עונה מדהימה שהסתיימה עם התואר השני בחשיבותו בכדורגל הישראלי המשיכה את היכולת הטובה שלה מאירופה ומהעונה שעברה כשדור מלול פתח את החגיגה האדומה עם שער שכבש כבר בדקה השישית.

ההגנה של נתניה, הפתעת העונה בעונה שעברה קרסה רגע לפני הירידה להפסקת המחצית כשבדקות ה-44 וה-47 של תוספת הזמן שילשו סיוסטדט ואלי אלבז את התוצאה עם שערים קלים.

המחצית השנייה הייתה המשך ישיר של זו הראשונה כשההגנה הנתנייתית התפרקה לחלוטין ונס זמיר כבש את הצמד הראשון בעונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל במה שהיה גם לתוצאת הסיום - 5:0 מהדהד לזכות מחזיקת הגביע על פני נתניה, חברתה לפלייאוף העליון בעונה שעברה.

נתניה ללא ערן לוי שעזב לבית"ר ירושלים ראתה כי החיים בלעדיו קשים מאוד, על אף הישארותו של מלך שערי הליגה בעונה שעברה, דיא סבע.

הפועל חיפה רושמת את הניצחון הגדול ביותר שלה בליגת העל מאז ה-1:6 מול הפועל באר שבע במאי 2005 באצטדיון הישן שבקרית אליעזר. למעשה, זו החמישייה הראשונה שנכבשת במחזור הפתיחה של ליגת העל מאז שמכבי חיפה הביסה 0:5 את הפועל כפר סבא בפתיחת 2002/3.