אילון שלו-אמסלם
אילון שלו-אמסלםצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע הבוקר (ראשון) כי אליהו בר זכאי, הנהג שנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו-אמסלם בן ה-13 בעיר יישאר לעת עתה במעצר בית מלא.

בית המשפט המחוזי קבע גם כי נגד בר זכאי יוצא צו עיכוב יציאה מהארץ ורישיון הנהיגה שלו יפסל עד החלטה אחרת.

הדיון בבקשת המדינה לקבוע כי בר זכאי ישהה במעצר בית מלא עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו - נדחה. נציין כי בדיון ביקשו נציגי המדינה להחמיר את תנאי מעצר הבית בהם שוהה בר זכאי, אך בית המשפט דחה גם את הדיון בבקשה זו.

משפחת הנער אילון שלו-אמסלם (13) שנדרס למוות בתל אביב לפני כחודש הגיבה ביום חמישי בחריפות לכתב האישום שהוגש נגד הנהג אליהו בר-זכאי, "הודות לחקירה, התגלתה האמת הנפשעת בה נהג הנאשם, רוצח בננו: בהתנהגות מודעת ומתוכננת מראש, בדיוק כמו רוצח המצטייד בכלי נשק, הצטייד הפושע בכלי נשק רב עוצמה: מכונית ואלכוהול", אמרו בני המשפחה.

"לכאב העמוק סביבו סובבים חיינו מזה 28 ימים התווספה היום מכה קשה נוספת, שעה שקראנו את כתב האישום החמור שהוגש הבוקר על ידי פרקליטות מחוז תל אביב. כתב האישום מלמד על חומרה יוצאת דופן במעשיו של רוצח בננו, אשר ראוי שמעתה ועד עולם יישא בעונש חמור, ירצה עונש מאסר לשנים רבות, ויישב במעצר גם במהלך משפטו".

"שיבושיו המשיכו באופן מפלצתי ומעורר חלחלה כמתואר בכתב האישום ומגובה בראיות חד-משמעיות. אילוני שלנו לא ישוב עוד לדאוותנו. מותו של אילון לא יהיה לשווא, רק אם יחול שינוי עמוק ביחס לעברייני הכביש, אותם רוצחים כנאשם ודומיו. אילון יישאר לעד נער צעיר, ואנו נשאר לעד אוהבים וכאובים".

התאונה אירעה בסוף חודש יולי, שעה שאילון וחברו המתינו במעבר חציה בצומת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול הסמוך לנמל תל אביב, אחרי בילוי עם חברים. בר-זכאי איבד את השליטה על רכבו ונכנס בהם בעוצמה.

חברו של אילון, דניאל, נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים איכילוב. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של אילון במקום. משפחת שלו-אמסלם שהתה בחופשה בתאילנד, ואילון שביקש להישאר בארץ נותר עם קרובי משפחתו.

תחילה טען בר-זכאי כי הוא לא היה תחת השפעת אלכוהול וכי היו מים על הכביש שבו נסע - אך בחקירה עלה כי מעבר להיותו שתוי - הוא ניסה לשבש את הראיות.