חופי הכנרת
חופי הכנרתצילום: קובי פינקלר

ברשות המים מציינים כי לקראת סיומו של קיץ 2018 נמצאים מקורות המים במדינה: הנחלים, המעיינות, הכנרת והאקוויפרים, במצב הגרוע ביותר מזה שנים, חלקם אף בדרך לשבור שיאים שלילים היסטוריים של זרימה.

כך למשל, מפלס הכנרת נמצא כיום ברום של 214.20 - מ' ועד תחילת עונת הגשמים הוא צפוי להמשיך ולרדת בכ-1 ס"מ בכל יום ולהגיע קרוב לרום הקו השחור. לאור זאת, בעוד כמה ימים ה"אי" שנחשף בכנרת, מול קיבוץ מעגן, צפוי להתחבר לחוף.

הבצורת הקשה ב-5 השנים האחרונות הכתה בעיקר במקורות המים בצפון הארץ אולם גם בשאר מקורות המים ישנם חוסרים עצומים (הגרעון במלאי מקורות המים הוא כ-2.5 מיליארד קוב מים).

הבצורת הקשה לא פסחה על המדינות השכנות לנו והן מתמודדות עם מחסור קשה במים אשר פוגע במהלך התקין של חייהם שם.

התחזיות לחודשים הקרובים המצטברות בימים אלה ברשות המים לקראת הסתיו הקרוב מצביעות על סיכוי להפוגה בבצורת אותה חווינו ב-5 השנים האחרונות. ואולם - המודלים המורצים בשירות ההידרולוגי שברשות המים מצביעים על כך שגם בתרחיש של שנת גשם ממוצעת ואף מעט למעלה מכך בשנה הקרובה, הבצורת ההידרולוגית (מצב מקורות המים) צפויה להמשך.

ברשות מוסיפים כי הגירעון במאגרי המים שלנו הוא כה גדול שגם שנת גשם ממוצעת אחת והפסקת השאיבה מהכנרת תותיר אותה בסוף הקיץ הבא מתחת לקו האדום התחתון.