מכתב גלוי. הרב שי פירון
מכתב גלוי. הרב שי פירוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב שי פירון שיגר היום (ראשון) מכתב גלוי ליו"ר ארגון "חותם", הרב עמיטל בראלי, בעקבות סירוב הארגון לקיים דין תורה בפני הרב יעקב אריאל.

במכתב מעלה הרב פירון טענות נוספות על התעלמותו של הרב בראלי מכל הודעותיו ופניותיו האישיות.

מכתב גלוי לרב עמיטל בראלי

שלום לכבודו

הארגון שאתה עומד בראשו פגע בי באופן אישי וציבורי. לטענתי רוב דבריכם אינם נכונים, בטח לא המסקנות. חשבתי שהדרך הנכונה היא ללכת לדין תורה לכן נמנעתי מכל תגובה ציבורית. לא השתלחתי, לא פגעתי. דין תורה. פניתי למו"ר הרב אריאל שנתן את הסכמתו.

לקח ארבעה ימים עד שתשיבו שאתם מתנגדים מחשש ללזות שפתיים. הבהרתי לכם:

א. אני מאמין ברב אריאל.
ב. אני מתחייב בכתב לקבל כל פסק. לא לערער ולא ללכת לערכאות.

הצעתם שלושה הרכבים אחרים. הבהרתי לכם שאי אפשר ללכת לדיין שאין לו מעמד ציבורי משמעותי משום שלנושא יש השלכות ציבוריות רחבות.

על אף תמיהתי, הסכמתי להציע רבנים אחרים: הרב זלמן מלמד; הרב אליעזר מלמד; הרב אליקים לבנון. לא השבת לי. אני יודע שהולכים אחר הנתבע. אכן, ידך על העליונה. אבל עליך להבין את עוצמת העניין.

הרב,

בימים האחרונים שלחתי לך למעלה מ - 60 הודעות. התקשרתי אליך כמה פעמים. לא השבת. הן מתועדות וכל החפץ יכול לקבל אותן.

הזוהי דרכה של תורה? אנו מצויים בימי אלול. "עבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר". אתה וארגונך פגעתם בי, במשפחתי, בתלמידי, בקהילתי. האם לא תינתן לי האפשרות להוכיח עד כמה הדברים מופרכים?

האם לא חבל להשקיע את הזמן בלחפש עוד מידע? (זכור! עוף השמיים יוליך את הקול. אין סודות במאה ה - 21).

הרב עמיטל, כל עוד נשמה באפי, לא אניח לעניין. זה לא רק אני. זה לקח ציבורי משמעותי הנוגע לדרכי המחלוקת. יש ביננו מחלוקות. בוא נשב ונדבר עליהן.

אינני מגיב במכוון לטענות שלכם. אני עוד מאמין שנגיע לדין תורה ושם אפרוס אותן בהרחבה.

בברכה,
שי פירון

תגובת ארגון "חותם":

"ארגון חותם מעודד ומחזק קיום של דין תורה ולפיכך הוצעו לרב שי פירון שלושה בתי דין רציניים ומכובדים, בית הדין לממונות בראשות הרב צבי פאופשטיין שליט"א, בית הדין לממונות הרב רצון ערוסי שליט"א ובית הדין לממונות בראשותו של הרב הגאון אשר וייס שליט"א. אנו לא מעלים בדעתנו כי הרב פירון מוצא פסול בקיום דין בבתי דין מכובדים אלו וכידוע על פי דין תורה ישנו לנתבע הזכות להציע את בית הדין לקיום דין תורה.

בשיחה של מנכ"ל חותם עמיטל בראלי, עם הרב אריאל שליטא התברר כי הרב פסל את עצמו לדון מחשש ללזות שפתיים ואנו מכבדים כמובן את החלטת הרב. ארגוננו ישמח לקיים בהקדם דין תורה מסודר על מנת שנוכל להביא את דברינו בצורה ראויה ומכובדת"