הרב לאו באירוע
הרב לאו באירועצילום: מנדי הכטמן

ביום שישי נערך אירוע השקה למיזם חדש וראשוני של עמותת "עזר מציון" אותו מוביל יו"ר העיתון "בשבע" דודו סעדה.

המיזם בשם "אחים בדם" הוא מבצע התרמה בציבור הדתי לאומי ופועל כך שכל נאמן המצטרף אליו שם לו כמטרה להגיע ליעד כספי של לפחות 18,000 ש"ח אותם הוא יגייס דרך סביבתו.

הכסף המצטבר כולו ייתרם לטובת המאגר הלאומי למח עצם וישמש עבור בדיקת מבחנות. עלות כל בדיקה כזו היא 180 ש"ח.

במהלך האירוע דיבר הרב חנניה צ'ולק, מייסד ומנהל העמותה, על פעילויות החסד של עזר מציון ובין השאר אמר "שותפות היא מילת המפתח והדי.אן.איי שלנו, וזה סוד הקיום של עזר מציון. יחד כתף אל כתף אנו יוצרים עולם טוב יותר של חסד ונתינה המאפשרת לנו לעזור למאות אלפי אנשים".

עוד סיפר הרב צ'ולק, "עשרות חולים ממתינים ברגע זה לתרומת מח עצם. במאגר יש לנו כתשע מאות אלף איש שנתנו דגימות ועומדים בהיכון להציל חיים. בחודש האחרון זכינו להציל 36 חולים ממוות. זו הצלחת חיים פשוטו כמשמעו".

בהמשך האירוע שיתף הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, בסיפור שמעולם לא חשף קודם על רופא שהציל את חייו בילדותו בתקופת השואה, והדגיש את החשיבות של הצלחת חיים שתבוא לידי ביטוי על ידי הצטרפות למיזם. היוצר אמיר דדון הופיע במהלך האירוע עם מספר שירים.

בתוך המאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון ישנם מאגרים קטנים שממומנים על ידי קהילות ואנשים פרטיים. אחד מהמאגרים האלו שייך לדודו סעדה ולרעייתו חגית, ומתוך המאגר הזה נמצאה לפני כשנה התאמה גנטית מרבית שהובילה לתרומת מח עצם.

בשיא האירוע התקיים מפגש מרגש בין הנתרם- אדם בן 64 שהחלים ממחלת הסרטן הודות לאותה תרומת מח עצם שקיבל, לבין התורמת, חיילת, שתרמה לו מח עצם ובכך הצילה את חייו. השניים נפגשו על הבמה לראשונה מבלי שידעו זה על זו קודם.

לאירוע שהתקיים באולמי "דימול פלטינום" ברמת גן הגיעו מאות אנשים בכירים במגזר הדתי לאומי, ועד כה הצטרפו למיזם קרוב ל-200 איש.

דודו סעדה סיכם את האירוע ואמר, "התרגשתי מעוצמת ההיענות, אני בטוח שישנם עוד רבים שיבקשו בימים הקרובים להצטרף אלינו כנאמנים, אז אם אתם אנשים חברתיים, ובא לכם לעשות משהו לנשמה לקראת הימים הנוראים זה הזמן וזה המקום".