הרב דב ליאור
הרב דב ליאורצילום: הלל מאיר/TPS

רבנים בכירים בציונות הדתית יוצאים היום (ראשון) בקריאה לחשוף ולנתק את הקשרים עם ארגוני הקרן החדשה, ומחזקים את ארגון 'חותם', על פעילותו לחשיפת הקשר של הקרן החדשה לישראל לארגונים בציונות הדתית במטרה להשפיע דרכם - לשנות ולטשטש את העמדות בקרב הציבור הדתי לאומי.

במכתבם פותחים הרבנים בהבעת עמדה על הקשר החמור שבין הקרן החדשה לארגונים. "הובא לידיעתנו מחקר מקיף שנעשה לאחרונה על ידי ארגון 'חותם' ומראה כיצד ישנם כוחות וארגונים הפועלים באופן שמוביל להחלשת יהדותה של המדינה וחוסנה הרוחני והערכי באופן עקבי ומסודר, וזאת אף בתוך הציונות הדתית, ובכך למעשה להביא לתהליך שסופו מחיקת זהותה היהודית של מדינת ישראל".

בהמשך המכתב, עליו חתמו בין השאר הרב דב ליאור, הרב צבי טאו, הרב דוד חי הכהן, הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר, הרב דוד דודקביץ, הרב יגאל קמינצקי והרב שלמה לוי, קוראים הרבנים להמשיך את הפעילות לחשיפת המהלכים של הקרן החדשה.

לחצו כאן לקריאת המכתב המלא של הרבנים

"לכן, ישנה חובה גדולה לגלות לעיני הציבור את כל הנתונים והכוונות החמורות האלו ולא להשאירם מוחבאים מעיניו, למען יהיו מטרות פעולות הארגונים האלו ברורים וידע הציבור כיצד להתייחס אליהם ולהיזהר מהם", לשון המכתב.

הרבנים גם מדגישים את החשיבות בהצבת עמדה ברורה ובחשיפת האמת, בלי לוותר עליה לטובת השלום, לכאורה. "והאמת והשלום אהבו"- האמת והשלום כרוכים זה בזה, ולכן אין זה צודק לאחוז בשקר והטעייה על מנת לשמור על השלום כביכול, אלא להיפך, יש לפרסם את האמת על הפעולות השליליות וכך ייכון השלום בשלמותו. כך היא דרכה של תורה, ש'האמת אינה פחדנית ואינה ביישנית'".