שחקני מכבי חוגגים הערב
שחקני מכבי חוגגים הערבצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

עדיף מאוחר מלעולם לא. זה לקח לה זמן אבל בסוף היא עשתה זאת שוב - סגנית האלופה, מכבי ת"א פתחה את עונת 2018/19 של ליגת העל בכדורגל ברגל ימין כשניצחה הערב (ראשון) את מכבי חיפה בתוצאה 0:2, במחזור הראשון של העונה החדשה.

עונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל יצאה לדרך רק אתמול, וכבר במחזור הראשון קיבלנו מפגש בין שניים מהמועדונים הגדולים ביותר בישראל: מכבי חיפה ומכבי ת"א.

אחרי משחקי ענק בין השתיים, שחקני עבר שעברו מקבוצה אחת לשניה ואף שיר שנכתב על ההפסד הכואב ביותר של התל אביבים לחיפאים, הערב נפגשו שתי הקבוצות במטרה לנצח במשחק הדרבי המכבי הראשון של העונה ולהחזיר את היריבה לבית עם הראש בין הידיים.

בעוד התל אביבים ביצעו שינויים משמעותיים, בעיקר בעמדת המאמן כשולדימיר איביץ' הגיע במקומו של ההולנדי ג'ורדי קרויף, בחיפה נערכו שלושה שינויים בלבד בסגל הקבוצה ביחס לעונה שעברה, דבר שמעלה תהיות רבות נוכח העונה הנוראית והכושלת שעברה עליהם אשתקד כשלראשונה מזה זמן רב לא סיימו את העונה בפלייאוף העליון.

אם להוסיף את העובדה כי ב-20 המשחקים האחרונים ביניהן, ניצחה מכבי חיפה רק פעם אחת את המכבים מת"א, נראה היה כי המשחק גמור עוד לפני שהתחיל. וכך אכן היה נראה בפתיחה כשמכבי ת"א שלטה בכדור בעוד האורחים מחיפה נראו מבוהלים ומשותקים.

או אז החלה אט אט חיפה להשתלט על המשחק בניסיון לעקוץ בהתקפות מתפרצות, כשמעל כולם בלט שלומי אזולאי שניסה לסחוף את קבוצתו על גבו.

לאחר הופעת הבכורה המוצלחת בחצי גמר גביע הטוטו מול הפועל חיפה בה הוביל את קבוצתו לגמר המפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי בתום דו-קרב פנדלים, גיא חיימוב שהגיע רק לאחרונה מהפועל באר שבע שוב נתן הצגה טובה בין הקורות, אך בדקה ה-66 כבר לא יכול היה לעשות כלום כשאיתי שכטר כבש את שערו הראשון לעונת 2018/19 עבור מכבי ת"א.

קפטן בית"ר בשנתיים האחרונות, שקיבל לראשונה את חולצת ההרכב הפותח במכבי ממשיך את כושר ההבקעה הפנומנלי שלו מהעונה שעברה עת שיחק במדי בית"ר.

כעבור 10 דקות הכפילו התל אביבים את התוצאה כשדור פרץ נגח מכדור נייח את שערו הראשון שלו לעונה והשני של קבוצתו. חיפה שנותרה בעשרה שחקנים לאחר הרחקה של חלוץ הרכש החדש קראמר בשל דיבורים מיותרים עם השופט, לא יכלה לעשות עוד דבר ורושמת משחק נוסף בו היא לא מצליחה לנצח את היריבה המכבית מת"א ופותחת עוד עונה עם הפסד חוץ ללא שערים. רמז לבאות?

כעת תתמקד מכבי ת"א, שהניצחון הערב היה ה-1,000 שלה בליגת העל, במשחקה הגורלי ביום חמישי הקרוב, משחק על עונה שלמה בו יארחו את סארפסבורג הנורבגית, לה הם הפסידו 3:1 בחוץ, במסגרת פלייאוף מוקדמות הליגה האירופית. אי העפלה לשלב הבתים של הליגה הליגה האירופית תיחשב לכישלון גדול עבור התל אביבים שנהנו מהגרלות נוחות.