יסגר בשבתות? מתחם התחנה
יסגר בשבתות? מתחם התחנהצילום: באדיבות עיריית ירושלים

פורום תושבי ירושלים למען צביון השבת בעיר פועל בתקופה האחרונה על מנת להציב על סדר היום של הבחירות את חיזוק השבת במרחב הציבורי, בכינוסים, במכתבים ובפעולות שונות.

במכתב ששלחו חברי הפורום למתמודדים לראשות העיר, הם מציבים מספר שאלות זהות, על מנת לבחון את עמדתם ביחס לחיזוק צביון השבת במרחב הציבורי, ועל מנת לדעת במי מהם לתמוך בהתמודדות לראשות העיר ירושלים.

בין השאלות דורשים חברי הפורום מהמתמודדים להתמודד עם סוגיית מתחם התחנה ושאר מתחמי הבילוי, פעילות המנהלים הקהילתיים בשבתות ועוד.

במכתבם למתמודדים מזכירים חברי הפורום את פעילותם ומציינים, "'פורום תושבי ירושלים למען השבת', המאגד בתוכו תושבים ממגזרים שונים ושכונות שונות בעיר, עוסק זה מכבר בפעילות ציבורית למען השבת במרחב הציבורי בירושלים, הכוללת קידום חקיקה משנית לחיזוק השבת הציבורית בעיר, פרסומים שונים והסברה ציבורית, כנסי רבנים, פגישות עם אנשי מפתח ועוד. בפעילות זו אנו מביאים לידי ביטוי את עמדתם של התושבים איתם אנו נמצאים בקשר רציף, ואת עמדת הרוב הדומם בעיר, המעוניין בשמירת אופיה של השבת בירושלים".

בהמשך מזכירים חברי הפורום את כינוס רבני ירושלים שקיימו עם רבני העיר ואת גילוי הדעת שיצא בעקבותיו "פעילות זו קיבלה משנה תוקף בכנס שהתקיים לאחרונה בראשות רבני העיר ובהשתתפות עשרות רבני שכונות וקהילות, בו דרשו הרבנים בגילוי דעת מיוחד לסגור את מתחמי הבילוי הפתוחים בשבת בעיר, וכן לשמור ואף לחזק את צביון השבת במרחב הציבורי בעיר".

חברי הפורום מציינים את הדרדור שחל במעמד השבת בעיר בשנים האחרונות ומביאים לשם כך מספר דוגמאות כמו פתיחה של חנויות נוספות, פתיחה של מתחמי בילוי גדולים בשבת כמו ה'יס פלאנט', מתחם התחנה, תאטרון החאן, קפה עלמא בגן העצמאות ועוד, ריבוי של אירועים בשבת המאורגנים ע"י המנהלים הקהילתיים ובתקציב העיריה.

בסיום הם מפרטים את השאלות עליהן הם מבקשים לקבל את תשובותיהם של כל המתמודדים:

"האם בתפקידך כראש העיר

- תפעל לסגור את מתחמי הבילוי הנ"ל (ה'יס פלאנט', התחנה, תיאטרון החאן, קפה עלמא, שוק מחנה יהודה ודומיהם) בשבת?

- תורה למנהלים הקהילתיים שלא לקיים אירועים הפוגעים בקדושת השבת?

- תתנה את התקצב לגופים שונים בשמירת החוק והימנעות מחילול השבת?

- תתנה את הזכיה במכרזים של העיריה בכך שלא תתקיים במקום או על ידי הזכיין פעילות בשבת, כפי שנהוג בירושלים וכפי שעולה מחוקי העזר העירוניים?"

על המכתב חתומים חברי הפורום מהשכונות השונות בעיר - שלמה גליק, אריה קופרברג, אמיר כרמי, גולן כהן, אברהם פיקארסקי וברוך שכטר.

שכטר, אחד מיוזמי המכתב, מסר "תפקיד ראשות העיר ירושלים- עיר הקודש, הוא תפקיד רם במעלה הטומן בחובו גם אחריות גדולה מאד של שמירה על צביונה של העיר כבירת הנצח של העם היהודי ושל מעמדה המקודש, כפי שבא לידי ביטוי באופן מיוחד בשמירת השבת בפרהסיה הציבורית, אנו מצפים מהמתמודדים השונים להצהיר כיצד הם מתכננים לפעול לתיקון מה שנעשה בשנים האחרונות ולחיזוק שמירת השבת בעיר".