הרשימה המשותפת
הרשימה המשותפתצילום: הלל מאיר/TPS

עו"ד אלן בייקר, לשעבר שגריר ישראל בקנדה והיועץ המשפטי במשרד החוץ, מגיב בחריפות לפניית חברי הכנסת הערבים אל האו"ם במטרה לקדם הצעת גינוי נגד חוק הלאום ונגד ישראל.

"הכנסת והמחוקקים צריכים לתת את הדעת על כך שיש כאן הפרה של השבועה שהם נשבעו בכנסת להיות נאמנים למדינת ישראל ובפועל יש כאן חתירה תחת יחסי החוץ של מדינת ישראל וזה טעון התייחסות של יו"ר הכנסת וחברי הכנסת", אומר בייקר הממונה כיום על תכנית המשפט הבינלאומי במרכז הירושלמי לענייני ציבור.

לגופם של דברים בייקר לא רואה השלכות מעשיות מגינוי ישראל באו"ם, "יש כאן בעצם הצעת גינוי של הרשות הפלשתינית והח"כים הערבים פשוט מצטרפים אליה כטרמפיסטים כדי לחזק את מעמדם לקראת הבחירות. בהיבט הבינלאומי מדובר בהצעת החלטה לגינוי בעצרת הכללית של האו"ם שמגנה את ישראל בממוצע פעם בשבועיים ואין להצעה הזאת כל תוקף משפטי מחייב.

''המדינות הערביות מצליחות בדרך כלל לגייס רוב אוטומטי וגם אם הן יציעו הצעה שכדור הארץ הוא מרובע זה יתקבל ברוב אוטומטי. בסוף מדובר כאן בגימיק, תכסיס יחצ"נות של הח"כים הערבים שפשוט רוצים לתת פרסום לעצמם ולזכות בתמיכה לקראת הבחירות".

לדבריו, ''יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין חתירה תחת יחסי חוץ של מדינה. כאן מדובר במעשים שחותרים תחת עצם הלגיטימיות של מדינת ישראל. זה כבר עובר את הגבול של הביקורת. הם הולכים לניו יורק ומשתתפים בהצעת גינוי של הפלשתינים נגד ישראל וזה חמור".