רויטל סויד
רויטל סוידצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני תקפה היום (שני) את חברי הכנסת הערבים שפנו אל האו"ם כדי להוביל הצעת גינוי נגד ממשלת ישראל ונגד חוק הלאום.

דבריה של סוויד שפורסמו בחשבון הטוויטר שלה זכו לתגובה חריפה מצד אלדד יניב, איש שמאל וחבר מפלגת העבודה.

''דעתי על חוק הלאום ידועה - חוק מיותר ומסוכן", צייצה רויטל סוויד, ''אבל מפה ועד לתקוף ולגנות את מדינת ישראל באו״ם המרחק גדול. מהלך מתריס של הח״כים הערבים שפוגע במדינה ועושה שירות גדול לתומכי החוק ובראשם לנתניהו.

יניב טען כי דבריה של חברת הכנסת על חוק הלאום הם רפים מדי, והאשים אותה בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה נתניהו, "את בטוחה שאת אופוזיציה או שעם הצעה טובה - נניח שרת משפטים וכמובן חברה בוועדה למינוי דיינים כי שטח משוחרר לא יוחזר - תשבי בממשלתו אחרי הבחירות עם חוק הלאום?

''חוק שמחלל שוויון הוא לא 'מיותר'. זו ירייה בגב של הדמוקרטיה. זה לא הם שעושים שירות למושחת מבלפור. עם עמדה כזו - את עובדת אצלו", תקף יניב את סוויד.

ח"כ סוויד השיבה, ''אתה לא חותמת הכשרות שלי. אם היית מנקה את המשקפיים לרגע מאדי השחצנות, הזחיחות והאלימות המילולית, אולי היית מצליח לראות שנלחמתי בחוק הלאום מהרגע הראשון, בזמן שאתה עוד לא החלטת מה צריך לצייץ ונגד מי.

''שום דבר לא משתק אותי, בטח לא ההערות הבזויות שלך, מתחת לחגורה עאלק. ובוא נאמר בנימוס ובאיפוק, שאתה האדם האחרון שאני אקבל ממנו שיעורים על פופוליזם ודמגוגיה. או אולי בעצם הראשון", הוסיפה.