שייח' ג'ראח במזרח ירושלים
שייח' ג'ראח במזרח ירושליםצילום: קובי גדעון, פלאש 90

עדנאן אל-חוסייני, מושל ירושלים המכהן גם בתפקיד ראש מחלקת אל-קודס באש"ף, מאשים את "הכיבוש ומתנחליו" ב"תקיפה" אדמות התושבים ובתיהם בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים, וזאת במסגרת "המאמצים לייהד את העיר הקדושה ולהשתלט עליה".

בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" אמר חוסייני, כי "העמידה האיתנה של התושבים שם ועמידתם מול המתנחלים בשכונת שיח' ג'ראח אילץ את המתנחלים לנטוש את השטח שהם פלשו אליו בבוקר, הרסו את החומות ועקרו את העצים כדי להשתלט עליו ולהתנחל בו".

לדבריו, באזור כבאניה אם הארון בשכונת שיח' ג'ראח המהווה יעד עבור "המתנחלים" מתגוררות 33 משפחות הנתונות ל"מתקפות מתמשכות" על רקע הטענה לפיה מספר בתים היו שייכים בעבר ליהודים.

חוסייני שלל את טענת הבעלות היהודית על הבתים באומרו כי מסמכי הבעלות המצויים בידי "המתנחלים" אינם ברורים, והם מנסים להסתייע בממשלה כדי לגרש את המשפחות הפלסטיניות.

בהתייחסו לתפילות יהודים במסגד אל-אקצה (הר הבית), אמר חוסייני כי מדובר ב"מעשה חמור", שכן אם המשטרה תתיר ל"יהודים הקיצונים" להתפלל באל-אקצה הדבר יוביל לפיצוץ המצב בירושלים ובכל פלסטין, שכן "מסגד אל-אקצה הוא מסגד אסלאמי בלבד ואין ליהודים זכות להתפלל בו".

"חובה על כולם לפעול באופן מתמשך כדי לשים קץ לממשלת הכיבוש קלת הדעת אשר עלולה לגרור את האזור למלחמת דת כוללת", אמר חוסייני.

לפני מספר ימים הכוחות הלאומיים והאסלאמיים במחוז רמאללה, מסגרת התיאום העליונה של הארגונים הפלסטיניים, פרסמו הודעה בה הם גינו את הניסיונות הישראליים לשנות את הסטטוס קוו במסגד אל-אקצה כשלב מכין לקראת חלוקת השימוש במקום בין מוסלמים ליהודים על פי מפתח זמן ומקום. ההודעה הדגישה, כי "אין זכות ללא מוסלמים לקיים תפילה במקום".