התיישבות ממעוף הציפור- האם אפשר לחבר את גוש דן להתיישבות?אלירן אהרון

במסגרת סדרת כתבות מיוחדת של ערוץ 7 בנוגע להתיישבות שוחח שילה אדלר עם ראש עיריית אריאל אלי שבירו.

"אנחנו נמצאים במזרח גוש דן. פיתוח האזור הזה הוא בדיוק הפתרון למצוקת הדיור בגוש דן. רק באריאל אנחנו מתכננים בין 16 ל-20 אלף יחידות דיור, שעשויות להביא את העיר אריאל ל-100 אלף תושבים", מספר שבירו.

הוא מוסיף שיש גם תחושה של תנופה בבנייה. "ב-4 השנים האחרונות בנינו אלף יחידות דיור. קיבלנו אישור לפיתוח של שכונה חדשה לעוד 839 יחידות דיור. העיר בנויה רק על רבע משטחה ופוטנציאל הגידול הוא ענק. יש רוח גבית מארה"ב וממשלה ימנית ואני מאמין שאנחנו בכיוון הנכון".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר לאדלר כי אזור יהודה ושומרון הוא הפתרון הברור ביותר למצוקת הדיור בגוש דן.

"יש צורך בהרחבת גוש דן - וכאשר אני מסתכל על מה שנמצא במודיעין עילית בדרום, דרך בית אריה ועד לאלפי מנשה ואבני חפץ - זה קו הגבעות הראשון שחולש על כל גוש דן. השטח הזה הוא חיוני מאוד לביטחון מדינת ישראל. המשמעות היא שאנחנו צריכים ליישב את השטח הזה באינטנסיביות", מצהיר השר גלנט.

הוא גם מסביר את דבריו, "אנחנו צריכים לתת פתרונות דיור לתושבי ישראל - והם צריכים להיות בגוש דן המזרחי, ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל. זה לא דבר מובן מאליו. אין הרבה אוכלוסיות בעולם המערבי שמתרבות בקצב של האוכלוסיה היהודית".

"האסטרטגיה היא מאוד פשוטה: אתה או נלחם או נערך ללחימה. נלחם פירושו בונה, נערך ללחימה פירושו מכין תוכניות, מתארגן ומכין משאבים. כאשר מאפשרים לנו כל השיקולים, מדיניים ואחרים, אנחנו פורצים ובונים", הוא מסכם.