צפת (ארכיון)
צפת (ארכיון)צילום: דוד כהן, פלאש 90

זהו סיפור מוזר על אורחים בלתי קרואים שהופיעו במשרדי המועצה הדתית בצפת, והותירו אחריהם עננה של שאלות בלתי פתורות ותחושה של חדירה עוינת, או לכל הפחות ביקור חצוף.

המדובר בצוות אשר מנה שלושה אנשים: האחת, עורכת דין מוכרת הפעילה בארגון פמיניסטי אורתודוקסי הנתמך באופן משמעותי על ידי הקרן החדשה לישראל, השניה, צלמת וידיאו והשלישי, גבר שביקש, כביכול, להירשם לנישואין בליווי עורכת הדין.

השלושה הופיעו אצל רשם הנישואין בצפת לפני כחודשיים.

מפה לשם, החלו האורחים לשאול שאלות על אופן פעולתו של הרשם. בשלב מסויים התעניינו מאוד ברב שמואל אליהו, הרב הראשי של צפת, וביקשו לדעת כל מה שניתן על פעולתו ומעורבותו בעבודת הרשם.

הצלמת צילמה כל העת. בשלב מסוים החלה לשוטט במסדרונות המשרד ולצלם את העובדים בעת עבודתם.

אלא שאחד העובדים זיהה את עורכת הדין והזהיר את הרשם. הרשם דרש מהצוות שלא לעשות שימוש בצילומים, והצוות נאלץ להסכים לכך.

כאמור, סיפור מוזר שמעורר שאלות. מה חיפש הארגון הפמיניסטי במסדרונות המועצה הדתית צפת? מדוע התעניין ברב אליהו? לאיזה סרטון – או צורך אחר – נועדו הצילומים? השאלות נותרות ללא מענה, נכון לעכשיו. ולעובדי המועצות הדתיות מוצע להיזהר מצלמות מסתוריות...

מהמשרד לשירותי דת נמסר, "הודות לפניית אתר ערוץ 7 מתבהרת תמונה מצערת שלא מדובר באירוע נקודתי בצפת אלא באירועים דומים שמתקיימים במספר מועצות דתיות מתוך מטרה לתקוף את נותני שירותי הדת. המשרד מבהיר ומדגיש כי הוא פנה למועצה הדתית בצפת וביקש את סרטוני האבטחה על מנת לבחון האם נעשה עבירה פלילית. המשרד לא ישלים עם פגיעה בפקידי מועצה דתית וברב מכהן שהם עובדי מדינה לכל דבר ועניין.

המשרד לשירותי דת רואה בחומרה רבה נסיון לפגיעה או איסוף מידע כנגד רבה של צפת, הרב שמואל אליהו או רבנים אחרים. המשרד שוקל את צעדיו לרבות הגשת תלונה פלילית במשטרה".