שערי צרפת הולכים וננעלים. רגע לפני שהצבא הנאצי מתמקם בפאתי פריז ורגע לפני הפלישה הגרמנית, ז'ורז' לוקח את התיק שלו ונמלט למרסיי.

זהו עוד סרט, מימי מלחמת העולם השניה. זוית נוספת ומיוחדת המספרת את סיפורם של האנשים שניסו לעשות מעשה כדי לברוח מאימת השלטון הנאצי. כאלו שהבינו שהולכת להיות כאן על אדמת צרפת מציאות חדשה, מציאות שלא הוכרה לפני כן. כדי לצאת ובמהירות צריך תעודת מעבר היא הטרנזיט. התורים בשגרירויות ובמיוחד של זו האמריקנית הולכים ומתארכים.

הסרט הוא אמנם סיפורה של תעודת המעבר, אבל הוא גם סיפורה של חברות אמיצה. חברות אמיתית.

ובחזרה לעלילה.

בתוך התיק שלוקח איתו ג'ורג' מסתתר מכלול היצירה המלא של הסופר היהודי ויידל, אשר לקח את חייו לא מכבר, כמו גם מסמך שמקנה ויזה על ידי השגרירות המקסיקנית.

ז'ורז' נכנס למרסיי באמצעות התחזות לויידל, וממתין לאונייה הבאה שתפליג לעבר מקסיקו. בעודו ממתין בעיר הנמל, כמו מאות אחרים של פליטים יהודים עם אזרחות זרה, ז'ורז' מתיידד עם דריס, בנו המהגר של חבר שנפטר במהלך המסע למרסיי שם הוא פוגש במרי – אישה מסתורית שמשנה את תכנית ההמלטות שלו.

הסיפור הזה מוליד תודעת חברות, איכפתיות ונכונות לעזרה גם בימים הקשים ההם של המלחמה ונוראותיה. 110 דקות מעניינות, מלמדות ומאירות זוית נוספת של המלחמה.