סמוטריץ' הוא הסכנה האמיתית לרבנותאלירן אהרון

הרב רפי פוירשטיין, ראש מיזם הכשרות של ארגון רבני צהר, מגיב היום (רביעי) לטענתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לפיה רבני צהר הם שטרפדו את החוק לשיפור הכשרות.

"צהר גאה בכך שהיא טירפדה את החוק הרע והמזיק לכשרות של חבר הכנסת סמוטריץ'", מסביר הרב פוירשטיין לערוץ 7, "משום שצהר דרשה כתנאי לתמיכתה בחוק הזה שהרבנים הראשיים יתחייבו לשמור על היתר המכירה כדי שלא יידחק לשוליים וייתפס כחלק מכשרות המהדרין של הרבנות הראשית. דרשנו גם שהרבנות לא תחמיר את הדרישות של הכשרות, מתוך דאגה לכלל ישראל".

"צר לי שחברי הכנסת של הבית היהודי וחבר הכנסת סמוטריץ' לא שותפים למהלך הזה. אנחנו דורשים שתהיה חבילת כשרות בסיסית. יש הרבה מאוד אנשים מסורתיים ודתיים שלא רוצים לאכול מהדרין. לא ייתכן שהרבנות הראשית שנשלטת בידי החרדים, תדרוש דרישות מקסימום.

"לא קיבלנו שום התחייבות דומה ולכן צהר גאה שטרפדה את החוק הרע הזה שהיה הופך את הכשרות לאליטיסטית, סגורה וחרדית, במקום שתהיה פתוחה לכלל ישראל", מצהיר הרב פוירשטיין.

לטענתו רבני צהר הם אלו שמודאגים יותר מכל מהפגיעה במעמד הרבנות הראשית. "אנחנו מתריעים שיש בעיה שמזיקה לרבנות הראשית ואנחנו חרדים בכבודה של הרבנות, שהיא הפכה להיות מונופול. היא גם מפקחת וגם מעסיקה את עובדי הכשרות. במקום שאין תחרות יש שחיתויות. אנחנו דרשנו שהרבנות הראשית תהיה הרגולטור, תקבע את הכללים ותאכוף אותם - אבל גופי הכשרות יהיו שונים".

"לאחר עשרות שנות הרבנות הראשית אנחנו רואים בשנים האחרונות התדרדרות חמורה מאוד במצב הכשרות. אנחנו רואים שהבד"צים הפכו להיות גורם הכשרות המרכזי. נכון שהחוק מחייב אותם לפעול על גב הרבנות הראשית, אבל בסופו של דבר הם נותנים את הטון. הרבנות הראשית צריכה להתעשת ולבדוק את עצמה. הרי הם עשו בדק בית בעקבות בג"ץ וניתקו יחסי משגיח-מושגח. אנחנו לא תוקעים מקלות בגלגלים", הוא מוסיף.

ויש לו גם ביקורת אישית על חבר הכנסת סמוטריץ'. "מדובר בחוק שנועד להנציח מצב. איפה היה חבר הכנסת סמוטריץ' כשדווח שיש נפוטיזם ברבנות הראשית? למה אני לא שומע אותו יוצא נגד גילויי השחיתות? למה קולו לא נשמע? אני מזהה יד רוחצת יד בין החרדים לחרד"לים, לא מתוך הרצון להגן על הרבנות הראשית. הגנה אמיתית מחייבת הסתכלות אמיתית שרואה את הכשלים ומבקשת לתקן אותם כדי להגן על כבודה של הרבנות הראשית".

"אנחנו המגינים האמיתיים של הרבנות הראשית ואנחנו קוראים לה לשנות את דרכיה כדי לשמור על מעמדה בציבור", מסכם הרב פוירשטיין.