החלפת גלגל
החלפת גלגלצילום: Thinkstock

חברת 'ביטוח ישיר' יצאה ביוזמה חדשה - שירות החלפת גלגל בחינם לנשים בלבד. ארגוני הנשים זעמו ובית המשפט קבע כי מדובר על באפליה על פי מגדר.

שירה מרגלית, בעלת האתר 'סלונה' התייחסה לסוגיה בראיון לרדיו 103FM: "זו הייתה תביעה ייצוגית כשהשופט הבהיר בה שמדובר בפרסומת שיוצרת אפליה מגדרית. גם אני החלפתי גלגל פעם לבד. זה נכון שיש רגע קשה בבורג הראשון אבל ברגע שאת מצליחה את הראשון את תצליחי גם את השאר".

המראיינת, ענת דוידוב, סיפרה "מלבד השירות בחינם לנשים שביטוח ישיר, שלחו לי הבוקר פרסומת על מערכת אוטונומית שעוזרת להחנות את הרכב לבד ומופנית באופן ישיר למין הנשי. יש הרבה מאוד פרסומות שכאלה וזה גועל נפש".

"האפליה המגדרית נמשכת גם בכניסה חינם לנשים במועדונים", טענה מרגלית, ''בעיני היא חמורה עוד יותר ונובעת מתוך רצון להכניס נשים צעירות למועדון שתמשוכנה את הגברים הצעירים ממניעים לא ראויים. בתור פרסומאית לשעבר שאני מניחה שיצירת מחלוקת בפרסומת לביטוח רכב היא לא רעה ליחסי הציבור אך לא נראה לי שחשבו שם על המשמעות ארוכת התווך. זה גימיק שיווקי נחמד ובאופן אישי לא נעלבתי אך אין הצדקה לעשות דבר שכזה. בעידן של היום יש שאיפה לשוויון ולכן צריך להחמיר בפרסומות ולא ללכת לפינות הללו".

המראיין ינון מגל תהה: "אם יש עניין אמיתי לכך שנשים מתקשות להחליף גלגל יותר מגברים אז למה שזה לא יבוא לידי ביטוי גם בפרסומת לביטוח הרכב? זה הגיע מתוך מטרה להקל על הנשים בסופו של דבר".

"התביעה היא למראית העין", סיכמה מרגלית, "התביעה נוצרה כדי להבהיר שאין הבדל בין נשים לגברים, ייתכן שיהיו נשים שיהיה להן קשה להחליף גלגל אך אני מכירה גם המון גברים שמסרבים להחליף גלגל. אנשים מפונקים היום ורוצים אפליקציה בתשלום שתאפשר להם את השירות הזה. אני יכולה לשתף שבניגוד לנורמה הרווחת, בבית הפרטי שלי אני הטכנאית".