המרמרה
המרמרהפלאש 90

שלושה ארגונים המציגים עצמם כארגוני זכויות אדם, ביניהם ארגון ה-IHH הטורקי שהיה אחראי על 'משט המרמרה', ביקשו להירשם ברשם העמותות בגרמניה ובכך לאפשר להם לקיים פעילות במדינה.

אולם בית הדין הגבוה לצדק דחה עתירתם, בין היתר, בשל העובדה שהארגון הטורקי תורם לאסירי חמאס בישראל ולארגון הטרור עצמו אשר פועל על פי ”אמנה אנטישמית“, כלשון השופטים שהוסיפו כי הארגונים הללו מפירים את הסדר הציבורי.

בית הדין הסביר לא תינתן הכרה לארגון שפעולותיו "הן, למעשה, לעורר, לעודד או לאפשר לחבריה או לצדדים שלישיים לבצע עבירות פליליות או להקל עליהן על ידי תמיכה בפעולות פליליות או בהזדהות מזוהה עמם. ועוד, כאשר איגוד מתנגד לסדר החוקתי על ידי נקיטת עמדה לוחמנית פעילה. אפשרות שלישית כאשר היא תומכת באופן פעיל ומקדמת אלימות או פעולות חמורות דומות הפוגעות במשפט הבינלאומי כגון טרור ביחסים הבין לאומיים או בין חלקי אוכלוסיה".

אשר לארגון עצמו קבעו השופטים כי הוא תורם ”תרומות ניכרות לארגונים שניתן לייחס לחמאס, ובכך תומך בארגון המפר את החוק הבינלאומי. חמאס מתעלם מעקרונות יסוד של המשפט הבינלאומי, לרבות האיסור על שימוש בכוח על פי המשפט הבינלאומי ודחיית הטרור. הארגון, המסווג כארגון המעורב בפעולות טרור על פי האיחוד האירופי, פועל על בסיס אמנה אנטישמית ואינו מקבל את האיסור על שימוש בכוח ולא על הסכמי שלום מקומיים".