הפגנה בדרום תל אביב
הפגנה בדרום תל אביבצילום: עוטף תחנה מרכזית

מאות מתושבי דרום תל אביב ותומכיהם הפגינו הערב (חמישי) נגד המסתננים שהציפו את רחובותיה של העיר העברית הראשונה.

במהלך ההפגנה תועדו כמה משתתפים שורפים את תמונתו של שר הפנים אריה דרעי. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שעלה לנאום על הבמה נתקל בהתנגדות של כמה מהתושבים שדרשו למנוע מפוליטיקאים לנאום.

שפי פז, ממובילת המאבק להרחקת המסתננים מישראל, פנתה בנאומה לראש הממשלה. ''בנימין נתניהו, לפני שנה ושלושה חודשים אמרת לי 'אני מבטיח' ואני פחדתי כל כך להאמין לך.

''בזמן שהממשלה מנסה להגניב שוב את מתווה הכניעה מהדלת האחורית, קיבלנו בפרצוף את האלימות והמהומות והפרעות של מלחמת האזרחים האריתראית", אמרה פז.

''כל מי שראה את הכנופיות שועטות ברחובות כצבא מיומן, חמושות בסלעים ומקלות וגרזינים וסכינים, כל מי שראה אותם חובטים זה בזה בחמת רצח ומדממים על המדרכות, ועדיין חושב שמקומם של המסתננים כאן, הוא מטורף, אנטי ציוני, פוליטיקאי טיפש או אידיוט שימושי בשכר''.

מפגינים שרפו תמונה אריה דרעיעוטף תחנה מרכזית

פז הוסיפה, ''כשאתה רוצה, נתניהו, אתה יכול. אבל אתה צריך לרצות מאוד. כמו בימים שהעזת ובצעד אמיץ בנית את הגדר. עכשיו זה המאני טיים או נקודת האל-חזור, והבחירה היא שלך. תמצא את הדרך. תתחכם. תחשוב מחוץ לקופסה. תפתח מחדש את מתקן חולות. תשים סוף לסכסוך העבודה ברשות ההגירה. תאכוף את חוק הפיקדון.

''תחזיר את כוח ההרתעה למשטרה. תיסע לאסמרה ותוריד את אפוורקי על הברכיים. תפעיל רכבת אווירית לגיאורגיה ולאוקראינה. תלמד מהאו״ם ותחזיר את הדרפורים לסודן. תתקן תקנות לשעת חירום. תעצור חסרי מעמד על כל עבירה. תגזור עונשים כבדים על כל מי שייתפס ללא אשרת שהייה בתוקף. העיקר שתקיים את ההבטחה שנתת לסופי לפני שנה בדיוק במטבח ביתה: תחזיר את השכונות לאזרחי ישראל", ביקשה פז בשם אלפי התושבים.