מפגינים שרפו תמונה אריה דרעיעוטף תחנה מרכזית

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב לשריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי בהפגנת תושבי דרום תל אביב נגד המסתננים.

"הערב נחצה קו אדום מסוכן, שעלול לגרום למדרון חלקלק. אני דורש משרת המשפטים איילת שקד להורות על פתיחת חקירה בחשד להסתה חמורה כנגד שר הפנים. במקביל, קורא לכל המפלגות מכל הקשת הפוליטית ולפעילים שדואגים תדיר למסתננים, לגנות ולהוקיע זאת", אמר מלכיאלי.

ח"כ ינון אזולאי (ש''ס) שיגר מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד המפגינים. "חופש הביטוי אינו יכול לסבול קריאות לרצח בכלל וכנגד שר בממשלה בפרט, וחומרת המעשה מחייבת התערבות מצד גורמי אכיפת החוק", אמר אזולאי.

"נוכח האיום המופנה כלפי שר הפנים אבקש כי השר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים עד לבירור העניין והסרת האיום כלפיו", הוסיף חבר הכנסת.

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) דורש גם הוא לפתוח בחקירה נגד המפגינים ששרפו את תמונתו של השר דרעי. ''דרעי הוביל בממשלה את הקו הבלתי מתפשר להחזרת המסתננים לארצותיהם ואף גרש אלפים רבים עד כה במסגרת המשפטית שהותרה לו, ומזעזע להיווכח כיצד מעוותים את המציאות ואת האמת בדרום תל אביב", אמר כהן.

''אותם בריונים שדחו את מתווה ראש הממשלה ושר הפנים הרב דרעי לפתרון בעיית המסתננים בדרום ת״א וגרמו לדחייתו, מפגינים הערב נגד שר הפנים ושורפים את תמונתו", הוסיף. ''יש להוקיע את הבריונות שאין מקומה במדינתנו העלולה להידרדר לשפיכות דמים. אני דורש להורות על פתיחת חקירה פלילית על הסתה לאלימות נגד שר בכיר בישראל, ויפה שעה אחת קודם''.

שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין (הליכוד), מסר ״אני מגנה מכל וכל את שריפת תמונות השר דרעי בהפגנה בתל אביב. דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת.

''אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום!", הדגיש השר אלקין.

יו"ר ש''ס בתל אביב והמועמד לראשות העיר נתן אלנתן, אמר "שפי פז וחבריה ממשיכים במעשי הפרובוקציה שלהם אבל הפעם חצו קו אדום. המעשים שנעשו הערב הינם הסתה חמורה שבגינה נרצח כאן בעבר כבר ראש ממשלה. אני קורא למפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה בגין ההסתה החמורה".

מאות מתושבי דרום תל אביב ותומכיהם השתתפו בהפגנה נגד הישארות המסתננים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שעלה לנאום על הבמה נתקל בהתנגדות של כמה מהתושבים שדרשו למנוע מפוליטיקאים לנאום.

שפי פז, ממובילת המאבק להרחקת המסתננים מישראל, פנתה בנאומה לראש הממשלה. ''בנימין נתניהו, לפני שנה ושלושה חודשים אמרת לי 'אני מבטיח' ואני פחדתי כל כך להאמין לך.

''בזמן שהממשלה מנסה להגניב שוב את מתווה הכניעה מהדלת האחורית, קיבלנו בפרצוף את האלימות והמהומות והפרעות של מלחמת האזרחים האריתראית", אמרה פז.

''כל מי שראה את הכנופיות שועטות ברחובות כצבא מיומן, חמושות בסלעים ומקלות וגרזינים וסכינים, כל מי שראה אותם חובטים זה בזה בחמת רצח ומדממים על המדרכות, ועדיין חושב שמקומם של המסתננים כאן, הוא מטורף, אנטי ציוני, פוליטיקאי טיפש או אידיוט שימושי בשכר''.

פז הוסיפה, ''כשאתה רוצה, נתניהו, אתה יכול. אבל אתה צריך לרצות מאוד. כמו בימים שהעזת ובצעד אמיץ בנית את הגדר. עכשיו זה המאני טיים או נקודת האל-חזור, והבחירה היא שלך. תמצא את הדרך. תתחכם. תחשוב מחוץ לקופסה. תפתח מחדש את מתקן חולות. תשים סוף לסכסוך העבודה ברשות ההגירה. תאכוף את חוק הפיקדון.

''תחזיר את כוח ההרתעה למשטרה. תיסע לאסמרה ותוריד את אפוורקי על הברכיים. תפעיל רכבת אווירית לגיאורגיה ולאוקראינה. תלמד מהאו״ם ותחזיר את הדרפורים לסודן. תתקן תקנות לשעת חירום. תעצור חסרי מעמד על כל עבירה. תגזור עונשים כבדים על כל מי שייתפס ללא אשרת שהייה בתוקף. העיקר שתקיים את ההבטחה שנתת לסופי לפני שנה בדיוק במטבח ביתה: תחזיר את השכונות לאזרחי ישראל", ביקשה פז בשם אלפי התושבים.