אילוסטרציה
אילוסטרציהSchool (illustration)

בתום משא ומתן ממושך נחתם הסכם לחלוקת מענק בגובה של 9,500 שקל לכ-2,300 עובדים המועסקים ב-48 כפרי נוער השייכים למינהל לחינוך ההתיישבותי. המאמץ המשותף של כל הצדדים להגעה להסכם מנע שביתה ויאפשר את פתיחת שנת הלימודים בכפרים כסדרה בשבוע הבא.

על פי תנאי ההסכם, המענק יחולק לאלפי עובדי כפרי הנוער, ביניהם מדריכים חברתיים, אימהות בית, עובדים סוציאליים ואף עובדי המטבח. מדובר בצעד ראשון שמטרתו שיפור בסיס שכר העובדים העוסקים בטיפול יום-יומי מסביב לשעון ואמונים על חינוכם של כ-10,000 תלמידי פנימייה בכל רחבי הארץ.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על חתימת ההסכם ואמר כי "חלוקת המענק לעובדים שבאופן יום-יומי עושים מלאכת קודש, הינה מסר חברתי חשוב ביותר והוא יאפשר לשפר את תנאי השתכרותם תוך הוקרה על מסירותם. אני רוצה להודות לכל הצדדים אשר לקחו חלק במו"מ מתוך שותפות ונחישות להכיר בחשיבותם של העובדים ולדאוג לטיפוח ההון האנושי בכפרי הנוער".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, ציין "עובדי הפנימיות וכפרי הנוער הינם עובדים יקרים וחשובים לחברה הישראלית. שיפור תנאי השתכרותם הינו מהלך מתבקש ואני מברך על כך שבסופו של דבר כל הצדדים השכילו להגיע להסכמות ולשים מאחוריהם את המחלוקות, הן לטובת העובדים והן לטובת חניכי הכפרים ועתידם".