גדי קופל
גדי קופלצילום: באדיבות המשפחה

גדי, בידיו וברוחו בנה ובנה בכל חלקי ארץ ישראל. את היישוב מצפה יריחו בנה בעשר אצבעותיו. חשיבה יצירתית ומקורית, חימום מים למקלחות באמצעות ג'ריקן שחור חשוף לשמש.

בהשפעתו המחשמלת גייס אותי לוועדת קליטה עוד לפני שהגעתי ליישוב. פעמיים בשבוע מגיע עם רכבו, פיאט 127 לצומת סנהדריה, ומשם מסתערים על רשימת משפ­חות, שלא היה יוצא מדירתם כל עוד לא שמע בוודאות שאכן מסכימים להגיע ליישוב שכולו עפר, סלעים ואבנים.

מסירותו לצרכי הדת: בליל הסכם אוסלו גייס את כל הגברים ביישוב להקמת גבעת אור, ובו בלילה בנה בידיו ובע­זרת הגברים בית כנסת במבנה "ברטון", ומאז ועד היום שימש כגבאי של בית הכנסת. במסירות ובהתלהבות שכנע את חברי היישוב להצטרף למניין ע"י פגיעה בבטן הרכה: אוכל ואוכל, קוגל, צ'ולנט ועוד ועוד, ויסקי וכ­דו'. בזמן הקריאה בתורה דאג להתפלל על כל חולי ישראל, במאמץ רב הקפיד שלא לשכוח אף חולה שהכיר.

גם הוסיף לתפילות שתקנה הרבנות, תפילה מיוחדת להשבת העקורים לב­תיהם; ואכן זכה להיקבר סמוך לקברות של מתיישבי גוש קטיף שנעקרו ונקברו מחדש בהר הזיתים.

לגדי היתה קירבה נשמתית לכל מה שקיים ביקום: בני אדם, בעלי חיים, צמחים, עצים ואבנים. דיבר, ליטף והחייה עצים שיבשו, ע"י טיפול חם ומסור.

ידע עצום בכל תחומי החיים: בכל נושא שעלה לדיון בסביבתו שלט בפרטים.

אהבה מיוחדת לתנ"ך: העביר שיעורים בביתו בכל שבת אחר סעודה של­ישית. חי את דמויות התנ"ך בכל רמ"ח אבריו.

"עולם חסד יבנה": עזר להרבה מאוד אנשים בסתר.

בשנים האחרונות התחבר בקשר נשמתי לצדיק נסתר, הרב ברוך שפירא זצ"ל, וקיבל על עצמו לארגן בכל שנה בשבוע שחל היארצייט שלו שבת זכרון שבה דאג לארח קבוצה גדו­לה של אורחים מכל הארץ שהכירו את הרב, שבתות מלאות תוכן רוחני בפנימיות התורה.

בכל חגי ישראל דאג לפנק את מתפללי גבעת אור בשיעורי תורה של גדולי ישראל, ובחזנים שהפכו את התפילה בגבעה למוקד משיכה עבור הרבה מתפללים, וכמובן לארוחות מצוה.

כל כולו חי את המטרות החשובות בחייו: תורה, ארץ ישראל ועם ישראל.

שום מכשול לא עמד בפניו להשגת המטרות הנ"ל, והוא סחף אחריו ציבור גדול של מאמינים.

קשר מיוחד ודאגה רבה לחלש בכל המובנים: רוחנית, גשמית ונשמתית.

אלו מעט מאוד מהדברים הנפלאים, שגדי אהוב לבנו עשה, וימשיך לעשות מעולם שכולו טוב.

גדי קופל ז"ל ממייסדי היישוב מצפה יריחו נטמן אתמול בהר הזיתים. במוצאי שבת בחצות וחצי תתקיים במצפה יריחו אמירת סליחות ייחודית בליווי נגנים לזכרו.