הבית היהודי
הבית היהודיצילום: הלל מאיר/TPS

שר החינוך נפתלי בנט מוכן לשנת הלימודים שתיפתח מחר (ראשון). בריאיון לחדשות 2 הוא עונה לביקורת על הדתה בבתי ספר, מציב את המטרות שלו לשנה הקרובה ומדבר על ההישגים שלו בתפקיד: "אנחנו רוצים שכל ילד במדינה ידע מה זה קידוש".

בנט מספר שהוא מאוד אוהב את תפקיד שר החינוך, "זה תפקיד חיי". לדבריו, קודם כל ולפני הכול, תפקיד משרד החינוך הוא לחנך את הילדים להיות בני אדם. "אנחנו מאוד מודעים לנושא הזה של חרמות, של בריונות", הסביר. "עם כל הכבוד ל-5 יחידות מתמטיקה ועם כל הכבוד לאנגלית דבורה קודם כל התפקיד שלנו זה לחנך את הילדים להיות בני אדם".

"במערכת החינוך אנחנו לא כופים דרך אחת או אחרת על אף אחד", טוען שר החינוך. "חלק מהחובה של מערכת החינוך זה לתת ציונות, לתת יהדות, לתת דמוקרטיה".

מנתוני משרד האוצר עולה כי בשנת 2015, שנתו הראשונה של בנט בתפקיד, הוקצו 1.8 מיליון שקלים לתכנים של דו קיום ודמוקרטיה ו-10 מיליון שקלים למדע וטכנולוגיה. בתרבות יהודית לעומת זאת, הושקעו 176 מיליון שקלים.

"אתם יוצרים פה איזו מפלצת מפחידה שלמעשה אינה קיימת", חוזר ואומר בנט. "זה בדיוק כמו שבצד השני אני מואשם יום אחרי יום שאני מחלן את הילדים הדתיים. אין לנו כוונה לשנות שום זהות של ילד במדינת ישראל".

בנט עשה לא מעט מאז שנכנס לתפקיד: הוא צמצם את מספר הילדים בכיתות, הוא הוסיף סייעת שניה בגנים ואף נענה בחיוב למתווה לקיצור ימי החופשה. בנוסף, הוא הכפיל את מספר הניגשים ל-5 יח"ל במתמטיקה בתוך שלוש שנים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים הכריז בנט על "שנת האחדות" במערכת החינוך. "אני חושב שמדינת ישראל נמצאת במחלת קיטוב ואנחנו חייבים לחבר ולהבין שאנחנו משפחה אחת", הבהיר. "לכן הכרזתי על השנה הנוכחית כשנת האחדות במערכת החינוך".