אברהם ליפשיץ בברכה לחמ"ד לכבוד פתיחת שנת הלימודים

335,000 תלמידים החלו הבוקר (ראשון) את לימודיהם במוסדות החמ"ד השונים ברחבי הארץ הכוללים גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ומוסדות על יסודיים.

השנה, יצטרפו שש מכינות טכנולוגיות חדשות, שיאגדו בתוכם את כיתות י"ג ו-י"ד המיועדות לבוגרי החמ"ד המעוניינים להשתלב במקצועות טכנולוגיים בצבא.

נתוני הלומדים לשנת תשע"ט בחמ"ד מראים כי ב-3,100 גני הילדים ילמדו כ-87,000 ילדים, ב-570 בתי הספר היסודיים ילמדו כ-150,000 תלמידים. במוסדות העל יסודיים של החמ"ד ילמדו כ- 104,000 תלמידים, ובמוסדות החינוך המיוחד ילמדו כ-5,000 תלמידים.

בחמש השנים האחרונות חל גידול של כ-3% בכל שנה. בשנת תשע"ח התחילו את שנה"ל כ-326,156 תלמידים, ובשנת תשע"ז התחילו כ-317,739 תלמידים בחמ"ד, הנתונים מצביעים על גידול של כ-10,000 תלמידים בשנה, בהתאמה לגידול האוכלוסייה בארץ.

כבכל שנה, החמ"ד מאדיר דמות משמעותית אחרת מהיסטוריית העם היהודי, ומנגיש לתלמידים את ערכי הדמות בהתאם לנלמד. הדמויות השנתיות שילוו בשנת תשע"ט את החמ"ד יהיו הרב משה צביה נריה ואשתו הרבנית רחל נריה ע"ה.

אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד שלח ברכה לצוותי החינוך ואמר, "עם פרוס עלינו שנת לימודים חדשה, אני מברך את תלמידי, מורי והורי החמ"ד בברכת הצלחה. אנו ממשיכים לחזק את חזון החמד ולעמוד ביעדים. השנה נשתדל לפרוץ בתחומים שונים ולהעצים את מרכזי הלמידה, נחזק את העבודה מול המחנכים בתכנית תלת שנתית שתוקדש לטובת העניין. וכמובן נמשיך לחזק מצויינות לימודית ופדגוגית"