קניות
קניותצילום: pixabay

ואחת הסיבות לכך היא העובדה שברשת ניתן לרכוש מוצרים רבים במחירים נמוכים בעשרות אחוזים מאלה שבחנויות. הכוונה היא לא רק לחיקויים זולים שמיוצרים בארצות המזרח הרחוק ודומיהן, אלא למוצרים איכותיים, זהים לחלוטין לאלה שנמכרים בחנות – ועדיין, במחירים נמוכים באופן משמעותי.

מה הסיבה לפער העצום הזה במחירים?

הסיבה העיקרית לעובדה שמחירי מוצרים ברשת נמוכים יותר, ולעיתים הרבה יותר, היא עצם העובדה שמדובר בחנויות באינטרנט. אתר קניות שפעילותו מתנהלת ברשת אינו נדרש לשלם דמי שכירות עבור השימוש בחלל כלשהו כחנות פיזית, וכן אינו נדרש לשלם חשבונות מים, חשמל וארנונה. כמו כן אתר קניות אינו צריך לפתוח סניפים בפריסה ארצית, ולא לשלם משכורות לאנשי מכירות, קופאים, סדרני סחורות או מאבטחים.

את כל ההוצאות הללו, שנדרשות מחנות פיזית (ועל אחת כמה וכמה אם מדובר ברשת חנויות), מי שצריך לשלם בסופו של דבר הוא הצרכן הסופי. כלומר המחיר שהצרכן משלם בעבור המוצר הוא למעשה מחיר המוצר בפועל ועוד שורה ארוכה של עלויות נוספות.

אלא שכאשר מדובר באתר ברשת שאינו נדרש בתשלום ההוצאות שפורטו לעיל כמו חנות פיזית, אזי הצרכן הסופי משלם למעשה רק את מחיר המוצר בפועל, לעיתים בתוספת מספר זניח של עלויות נוספות (למשל אם אתר הקניות מחזיק מחסן או משאית משלוחים).

התחרות לטובת הצרכן

סיבה חשובה נוספת בעטיה מחירי אתר קניות בדרך כלל נמוכים באופן משמעותי היא התחרות העזה השוררת ברשת בין אתרי קניות. בין אם בגלל שפע האתרים ובין אם בזכות הקלות הרבה בה אפשר לצאת מאתר קניות אחד ולהיכנס לאתר קניות אחר – התחרות הזו היא בסופו של דבר לטובת הצרכן.

כך למשל אם אתר מסוים מכריז על פינות אוכל במבצע, אזי אתרים מתחרים עשויים לכל הפחות להשוות את המבצע, אם לא להציע הצעה אפילו יותר אטרקטיבית – למשל להציע לרוכשים גם ספות במבצע, או משלוח בחינם וכדומה.

למשוואה הזו ניתן להוסיף גם את העובדה שבזכות האינטרנט ניתן לבצע רכישה מכל מקום בעולם בכל מקום בעולם: אם אדם נמצא בארה"ב הוא יכול להזמין מוצרי קוסמטיקה מים המלח, ואם אדם נמצא בישראל הוא יכול להזמין ריהוט גן במבצע.

לסיכום: שפע אתרי הקניות ברשת, התחרות ביניהם ועצם העובדה שבחנות מקוונת אין גלגול הוצאות על הצרכן הסופי – בזכות הסיבות הללו, מחירי המוצרים באתרי הקניות נמוכים יותר והמבצעים אטרקטיביים יותר.

אתר הסחר BSHARE אשר הוקם כמיזם עסקי - חברתי שם לו למטרה לאפשר לנו הישראלים ליהנות מרכישת מוצרים מבוקשים וממגוון תחומים רחב במחירים אטרקטיביים ובחוויית קניה שאין דומה לה.

אנו גאים להיות הפלטפורמה המועדפת על ידי עשרות אלפי גולשים המבקשים לרכוש מוצרים ללא פערי תיווך ובחסכון של עד 60%.